گروه حوادث: کیف‌قاپ سابقه‌دار که با اغفال دختری جوان به بهانه ازدواج، او را در دام خود گرفتار کرده بود و با همدستی این دختر،‌ با زور و تهدید چاقو از زنان و مردان پایتخت کیف‌قاپی می‌کرد، به همراه همدستانش دستگیر شد.
کد خبر: ۲۸۷۰۵۶

سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم آگاهی تهران با اشاره به این پرونده به «جام‌جم» گفت: چندی پیش، زنی با مراجعه به مرکز پلیس، از سرقت 3 میلیون تومان پول خود از سوی راکبان یک دستگاه موتورسیکلت خبر داد.

پس از شکایت این زن، پرونده‌ای تشکیل شد و ماموران با اطلاعاتی که از شاکی به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای از وی پرداختند و جستجو برای دستگیری 2 جوان کیف‌قاپ آغاز شد تا این‌که شکایت های مشابه دیگری در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی تهران قرار گرفت. کارآگاهان در بررسی از شیوه‌های سرقت و تصاویر رایانه‌ای از 2 کیف‌قاپ فراری متوجه شدند همگی شاکیان به یک شیوه مورد دستبرد قرار گرفته‌اند و تصاویر رایانه‌ای 2 جوان کیف‌قاپ با هم مطابقت دارد.

کارآگاهان که احتمال می‌دادند 2 مرد کیف‌قاپ باید همدست دیگری در بانک داشته باشند تا به کمک وی، مشتریان بانک‌ها را شناسایی کنند، به بازبینی دوربین‌های مداربسته بانک‌های غرب و شمال غرب تهران که مالباختگان از آنجا خارج شده بودند، پرداختند و تصویر یک دختر جوان را به‌دست آوردند که در روزهای سرقت به عنوان مشتری در کنار مالباخته‌ها قرار می‌گرفت و پیش از خارج شدن آنها از بانک‌ها، خارج می‌شد.

سرهنگ یگانه ادامه داد: با به دست آمدن این اطلاعات، دختر جوان تحت تعقیب قرار گرفت و خانه‌اش در یکی از محله‌های غرب تهران شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال این دختر جوان به پایگاه دوم آگاهی تهران، از وی بازجویی شد و او هرگونه همکاری با 2 جوان کیف‌قاپ را انکار کرد.

به دنبال انکار دختر جوان، وی در مواجهه حضوری با تعدادی از شاکیان قرار گرفت که آنها به محض مشاهده وی، او را شناسایی کردند و گفتند وی همان فردی است که او را بیرون از بانک‌ها همراه با سارقان مشاهده کرده‌اند.

با مشخص شدن این موضوع، دختر جوان مورد بازجویی دوباره قرار گرفت و ادعا کرد، یکی از تصاویر متعلق به جوانی به نام احسان است که 10 روز قبل با او نامزد شده و فقط برای نقد کردن چک‌های وی به بانک‌ها مراجعه کرده است. به این ترتیب، 2 جوان کیف‌قاپ تحت تعقیب قرار گرفتند تا سرانجام 3 روز قبل، دستگیر شدند و در بازجویی‌های پلیسی به 50 فقره کیف‌قاپی اعتراف کردند.

اعتراف سارقانبه مجروح کردن مالباخته‌ها

احسان متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: من و دوستم دارای سوابق متعدد کیفری درخصوص سرقت و کیف‌قاپی هستیم. من و هم‌سلولی‌ام پس از آزادی از زندان، با پرسه زدن مقابل بانک‌های غرب و شمال غرب تهران از مشتری‌های بانک‌ها اعم از زن و مرد سرقت می‌کردیم و از هر سرقت 3تا 10 میلیون تومان به دست می‌آوردیم و در صورت مقاومت مشتریان، آنها را با چاقو مجروح می‌کردیم.

برای این‌که ردی از خود برجای نگذاریم، دختری را اغفال و 10 روز قبل، با او نامزد کردم و در این مدت، از او می‌خواستم به بهانه نقد کردن چک‌ها به بانک‌ها برود و بعد در تماس تلفنی، از وضعیت بانک از او سوال می‌کردم و وقتی از وضعیت مشتریان آگاه می‌شدم، از او می‌خواستم به یکی از خیابان‌های مجاور بانک برود و منتظر من بماند و بعد از آن، پس از خروج سوژه‌ها از بانک‌ها، آنها را تعقیب و با چاقو تهدید به مرگ می‌کردم و کیفشان را به سرقت می‌بردم.

بنابر این گزارش، متهمان با قرار قانونی از سوی بازپرس مراد عباسی رئیس شعبه دوم دادسرای ناحیه 5 تهران، روانه بازداشتگاه پلیس شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها