مدیرکل دفتر برنامه ریزی و گردشگری داخلی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: دو طرح ملی ساماندهی خانه های استیجاری خصوصی و ساماندهی اماکن اقامتی و زائرسراهای دولتی در کشور اجرا می شود.
کد خبر: ۲۸۷۰۳۱
به گزارش ایرنا،" علی شعبانی در سیزدهمین گردهمایی کمیته تخصصی طرح ملی ساماندهی اماکن اقامتی خصوصی و دولتی کشور در لنگرود افزود: طرحهای یادشده در راستای اجرای مصوبه ی هیئت دولت ،اجرای اصل 44قانون اساسی ، حمایت از بخش خصوصی ، کاهش تصدی گری و هزینه های دولتی ، توسعه و رفاه گردشگری اجرا می شود.

وی اظهار کرد: تاکنون 326 مرکز اقامتی دولتی و 278 زائرسرای دولتی در استانهای قم،مازندران، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان و فارس شناسایی شده که پس از پایان مراحل کاری از تصدی دولت خارج می شوند.

وی تصریح کرد: همچنین تاکنون در 15استان کشور 18هزار و 200واحد اقامتی استیجاری خصوصی شناسایی شده و برای بیش از چهار هزار از این واحدها پس از انطباق با یکی از انواع تاسیسات گردشگری ، پروانه بهره برداری صادر شده است.

شعبانی افزود: کمیته کارشناسی تخصصی طرحهای ملی ساماندهی اماکن اقامتی استیجاری ، خصوصی و دولتی متشکل از تعدادی از معاونان گردشگری ،مدیران شرکتهای مجری اجرای این پروژه و تعدادی از تشکلهای اقامتی کشور است.

وی ، کارشناسی تخصصی و بررسی روند اجرا، آسیب شناسی طرح ، تکمیل و بررسی راهکارهای جدید و نظارت بر آیین نامه ها را از اهداف عمده برگزاری کمیته تخصصی ساماندهی اماکن اقامتی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس بند" ز" ماده 145 قانون برنامه چهارم توسعه و ماده 63این قانون دستگاههای دولتی از هر گونه ایجاد و نگهداری مراکز اقامتی منع شده و ساماندهی مراکز استیجاری خصوصی در استانهای مختلف به ویژه استانهای ساحلی نیز در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها