کد خبر: ۲۸۶۹۹۶

یکی از این مکان‌ها راهروی آپارتمان است که به خاطر قرار دادن جا کفشی‌ها معمولا با اختلاف نظر همسایه‌ها روبه‌روست.

بعضی از ما نه‌تنها جاکفشی خودمان را در راهرو که در واقع مکانی متعلق به همگان است می‌گذاریم، بلکه حتی خود را ملزم به مرتب کردن کفش‌ها، جعبه واکس و ابر تمیز کردن کفش‌ها هم نمی‌دانیم. این عمل ناشایست اغلب موجب مشاجره و اختلاف میان همسایگان می‌شود. برای جلوگیری از این مساله لازم است ابتدا میان همسایگان بر سر گذاشتن جا کفشی‌ها در راهرو آپارتمان توافق شود و در صورتی که همه بر سر آن به نقطه نظر مشخصی رسیدند، قوانین مربوط را به دقت اجرا کنند. بدیهی است رعایت نکات زیر به زیبایی راهرو‌ها کمک می‌کند.

جاکفشی‌هایی با مدل و رنگ‌های متفاوت زیبایی و نظم محیط آپارتمان‌ را بر هم می‌زند، بنابراین با توافق همسایگان جاکفشی‌های متناسب با فضای آپارتمان و رنگ و مدل همسان انتخاب کنید.

جا کفشی انتخاب کنید که برای همه اعضای خانواده و احیانا مهمانان جا داشته باشد. چراکه قرار دادن جاکفشی کوچک در راهرو به شکلی که بخش زیادی از کفش‌ها و دمپایی‌ها بیرون از آن باشد، همیشه باعث نامرتبی می‌شود. البته در انتخاب اندازه جاکفشی این نکته را در نظر داشته باشید که آنقدر بزرگ و دست و پاگیر نباشد که موجب تجاوز به حریم خانه همسایه شود.


ترجیحا جا کفشی دردار خریداری کنید. این نوع جاکفشی به زیبایی دکور آپارتمان شما کمک بیشتری می‌کند. ضمن آن‌که جایی مشخص برای واکس و فرچه و... هم دارد.

کفش‌ها آلوده‌ترین پوشاک ما هستند، بنابراین رعایت بهداشت جاکفشی بسیار لازم است. برای جلوگیری از بوی نامطبوع کفش‌ها حتما از خوشبوکننده‌ها و بوگیر‌ها استفاده کنید. هر چند وقت یکبار درون جاکفشی و پوشش قفسه‌های آن را تمیز کنید. فراموش نکنید درون کفش‌ها محیط مناسبی برای رشد قارچ هاست. بنابراین توجه به بهداشت جاکفشی بسیار ضروری است.

اگر جاکفشی خود را داخل آپارتمان می‌گذارید بهداشت و نظافت آن توجه بیشتری می‌خواهد. سعی کنید واکس و فرچه... به هیچ وجه در دسترس کودکاان قرار نگیرد. برای روی جا کفشی از گلدان یا شیی تزئینی استفاده کنید.

به همه اعضای خانواده متذکر شوید کفش‌های خود را بیرون از خانه در آورده و سپس آنها را درون جاکفشی بگذارند.

حتما برای بیرون در ورودی و داخل آپارتمان پادری‌های مناسب تهیه کنید . پادری‌ها بویژه در فصل زمستان که گل و لای بیشتری به کفش‌ها می‌چسبد، لازم است. البته توجه داشته باشید پادری‌های راهرو باید خشن‌تر و زبرتر باشد و برای درون آپارتمان از پادری‌های نرم‌تر استفاده کرد.

نکته آخر این‌که می‌گویند از نوع نگهداری و چیدمان کفش‌ها در جا کفشی می‌توان از همان پشت در به سلیقه اعضای خانواده و بویژه خانم خانه پی برد.

پریشاد احمدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها