تکواندو قهرمانی جهان

عبدالهی ناباورانه حذف شد

تکواندوکار وزن ششم تیم ملی ایران در مبارزه با حریف آمریکایی خود با ناداوری از کسب پیروزی بازماند تا در عین ناباوری از دستیابی به مدال در مسابقات قهرمانی جهان بازماند.
کد خبر: ۲۸۶۹۸۷

به گزارش مهر ، در مرحله یک چهارم نهایی مبارزات وزن ششم رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان شب گذشته (چهارشنبه) فرزاد عبدالهی به دلیل اخطارهای پی در پی و بی مورد سرداور با وجود برتری مقابل «استیون لوپز» آمریکایی از کسب پیروزی بازماند.

عبدالهی کار خود را در این وزن با قدرت آغاز کرد. وی در سه مبارزه ابتدایی تکواندوکارانی از سورینام (11 بر 2)، ساحل عاج (9 بر یک) و قزاقستان (10 بر2) را شکست داد و به مرحله یک چهارم و دیدار با لوپز سرشناس راه یافت.

در ابتدای این مبارزه عبدالهی یک امتیاز از حریف با تجربه خود گرفت. در ادامه روی یک اجرای فن حریف مشت عبدالهی به صورت لوپز برخورد کرد. همین امر اعتراض شدید مربی تیم آمریکا را در پی داشت و داوران با قبول این اعتراض یک امتیاز منفی به عبدالهی دادند. با این امتیاز کار به تساوی کشیده شد.

در این مبارزه ضربات خطای لوپز از دید سرداور مسابقه پنهان می ماند. ضربات خطای حریف آمریکایی باعث آسیب دیدگی نماینده ایران شد اما سرداور اخطارهایی که باید به لوپز می داد را به نام عبدالهی می نوشت. در راند دوم این مبارزه در حالی که لوپز به دلیل اخطارهای عبدالهی 4 بر 2 پیش بود ضربه دورانی نماینده شایسته کشورمان روی صورت لوپز با بی اعتنایی داوران روبرو شد.

مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران در این لحظه به تصمیم داوران اعتراض کرد و پس از بازبینی فیلم مسابقه 3 امتیاز به عبدالهی تعلق گرفت تا نتیجه مبارزه در پایان راند دوم 5 بر 4 به سود نماینده کشورمان شود.

راند سوم به دلیل 6 اخطاری که عبدالهی گرفته بود حساسیت زیادی داشت ، لوپز که می دانست نمی تواند از حریف ایرانی خود امتیاز بگیرد به ضربات خطای خود ادامه داد و در نهایت هم به خواسته خود رسید و داور با دادن دو اخطار دیگر، عبدالهی را هشت اخطاره کرد تا لوپز به لطف مبارزه به شیوه خطا و همت داور به برتری دست یافته و به نیمه نهایی برود.

در این وزن لوپز برای پنجمین دوره متوالی مدال طلا گرفت، «نیکولاس گارسیا» از اسپانیا به مدال نقره دست یافت و راشد احمداوف از آذربایجان به همراه سباستین میچود از کانادا نیز نشان برنز مشترک را از آن خود کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها