بقایای معبد الهه‌ «عذاب الهی» در شهر اسکندر در ترکیه کشف شد. باستان‌شناسان ترک در جریان کاوش‌های خود در شهر تاریخی آگورا (Agora) در ازمیر (Izmir) موفق به کشف بقایای معبدی دوهزار ساله متعلق به الهه‌ای از تمدن یونان باستان شدند که مردم آن زمان، آن را الهه‌ی عذاب الهی می‌دانستند.
کد خبر: ۲۸۶۹۳۰

به گزارش ایسنا، یکی از باستان‌شناسان ترکیه که سرپرستی پروژه‌ی کاوش در شهر تاریخی آگورا را برعهده دارد‌، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی، با تأیید تعلق این معبد به الهه‌ی عذاب الهی اعلام کرد که قصد داریم، بر کشف تمام بخش‌های معبد متمرکز شویم.

یک باستان‌شناس ترک دیگر نیز اعلام کرد که امسال، آثار تاریخی زیادی از دوره‌ی عثمانی از جمله آثار سرامیکی در ترکیه کشف شده‌اند.

وی اعلام کرد، احتمالا این معبد بخشی از یک شهر تاریخی است که معبد الهه‌ی عذاب الهی در بخش غربی آن ساخته شده است. بر این اساس، بقایای شهری چندهزار ساله باید زیر یک دبیرستان باشد.

براساس علم اسطوره‌شناسی مردم تمدن یونان باستان، این الهه، روح عذاب الهی در برابر کسانی است که تسلیم غرور خود شده‌اند.

شهر تاریخی آگورا در سال‌های حکومت اسکندر کبیر بر ترکیه ساخته شده، هرچند اکنون فقط ویرانه‌ای از آن باقی مانده است. البته ویرانه‌هایی نیز که باقی مانده‌اند، به‌خاطر اقدامات همسر مارکوس آیورلیوس (Marcus Aurelius) است که این شهر را پس از زلزله‌ سال 178 میلادی بازسازی کرد.

آگورا نخستین‌بار توسط باستان‌شناسان آلمانی و ترک بین سال‌های 1932 تا 1941 کاوش شد. این شهر تاریخی از غرب و شمال با ردیفی از ستون‌های چندهزار ‌ساله احاطه شده است. تاکنون چند سرستون، بقایای سه یا چهار دروازه، چند مغازه‌ی‌ کوچک، بقایای زیبای تابلویی لعابی که از آن‌ها به‌عنوان تابلوی مسابقه استفاده می‌شده است، کشف شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها