گروه اقتصاد: رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس گفت: با توجه به این‌که در لایحه هدفمند کردن یارانه‌‌ها 50 درصد جامعه مشمول پرداخت این یارانه‌ها می‌شوند، اگر بنا شود درآمد ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها به طور مساوی میان آنها تقسیم شود، به هر خانوار 5 نفره بین 100 تا 110 هزار تومان یارانه نقدی اختصاص می‌یابد. غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفتگو با فارس اظهار کرد: کار کارشناسی عمیقی روی این لایحه انجام شده است و نسبت به آنچه خود من قبلا درباره آن موضعگیری می‌کردم، تغییراتی جدی کرده است.
کد خبر: ۲۸۶۸۶۹

وی گفت: این تغییرات هم در کم شدن شیب اجرای طرح و هم در زمان آن و هم در مواردی از جمله افزایش صددرصدی سهم تولید از بازتوزیع یارانه‌ها ایجاد شده و معنای آن این است که تولید‌کنندگان از این بازتوزیع می‌توانند خسارت خود را جبران کنند و جلوی رشد قیمت تولیدات آنها گرفته می‌شود.

مصباحی‌مقدم افزود: در عین حال تولیدکنندگان می‌توانند در مدت 5 سال تغییر ساختار به وجود بیاورند و به این وسیله فرصت و تسهیلات لازم به آنها داده شود تا اصلاح ساختاری لازم در زمینه کاهش مصرف انرژی در واحد خود ایجاد کنند و اگر چنین تغییراتی رخ دهد، تولیدکنندگان براحتی می‌توانند با هزینه کمتری در زمینه مصرف، انرژی تولید کنند.

وی در ادامه گفت: از دیگر سو مصرف‌کنندگان دهک‌های پایین مصرفی مشمول تغییرات کمی شده‌اند و فرض ما بر این است که اولین دهک مصرفی جامعه قیمت‌هایی را در آب و برق و گاز می‌پردازد که در سال 87 پرداخته است و کمترین هزینه اضافی شامل حال آنان نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها