گروه اقتصاد: رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش این کمیسیون درخصوص روند اجرایی اصل 44 ، اوایل آبان ماه امسال منتشر می‌شود. حمیدرضا فولادگر در گفتگو با ایرنا افزود: این گزارش ناظر بر روند اجرایی اصل 44 قانون اساسی و اقدام‌های دولت در زمینه خصوصی‌سازی است و واگذاری شرکت‌های دولتی به نهادها و موسسات شبه دولتی یکی از محورهای این گزارش می‌باشد.
کد خبر: ۲۸۶۸۶۸

وی بابیان این‌که به تناسب واگذاری‌ سهام، مدیریت‌ها نیز باید واگذار شود، افزود: هدف اصل 44 قانون اساسی کاهش تصدی دولت است که صرفا با واگذاری مالکیت شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی قابل دستیابی نیست.رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی گفت: اقدام‌های دولت در زمینه اصل 44 قانون اساسی تاکنون بیشتر متوجه واگذاری مالکیت و سهام بود و در زمینه واگذاری مدیریت‌ها فعالیت کمی انجام شده است.

فولادگر، درباره واگذاری بیش از 50 درصد سهام مخابرات به نهادهای شبه دولتی گفت: مخابرات به صورت بلوک 50 درصد به علاوه یک سهم عرضه شد و از نظر رعایت صوری قانون نیز مانعی برای خرید آن از سوی شبه دولتی‌ها نبود.وی افزود: براساس اصل 44 قانون اساسی، تا سقف 40 درصد سهام شرکت دولتی در قالب سهام عدالت، قابل واگذاری است، 20 درصد سهام نیز باید در اختیار دولت بماند، به این ترتیب 40 درصد در بورس عرضه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها