شرکتهای ضدویروس نسبت به انتشار کرم اینترنتی جدید که حملات Dos علیه سایت نخست وزیر انگلیس ایجاد می کند ، هشدار دادند.
کد خبر: ۲۸۶۸۵
کرم موسوم به کواترز از طریق ایمیل پخش شده و با موضوعات و عناوین متعدد و از طریق سیستم چت IRC سعی می کند پس از اجرا به صورت افسار گسیخته خود تکثیر شود.
براساس کدهای درون ویروس کارشناسان می گویند هدف اصلی از اجرا شدن آن ، از کار انداختن سایت نخست وزیری انگلیس در خیابان داونینگ است.
تنها سیستم های مبتنی بر ویندوز را آلوده می کند وقتی پیام ویروسی باز می شود اعتراضیه ای علیه تونی بلر به چشم می خورد که چرا به جای رسیدگی به سرویس بهداشت ملی به اتلاف مالیات مردم برای مهاجران غیرقانونی می پردازد.
گراهام کلولی در شرکت ضدویروس سوپرس می گوید تونی بلر به اندازه کافی روی پرونده دکتر کلی مشغولیت دارد و حالا ویروس نویسان در همین زمان بابتر سعی می کنند وی را کم اعتبارتر کنند.
تاکنون ویروس های سیاسی بین هند و پاکستان و یا اسرائیل و فلسطین مبادله می شده اما این برای اولین بار است که انگلیسی ها نیز بدان مبتلا می شوند.
تنها در دهه 90 میلادی ویروسی بنام فومانچو برای مارگارت تاچر ساخته شد که البته آن زمان اینترنت به معنای امروزی نبود و تنها روی ماشین های فردی کار می کرد.
کرم کواترز با کپی کردن خود روی شاخه برنامه و شاخه اجرای خودکار رجیستری (RUN) فعال می شود:

C:\PROGRA~1\Account_DETAILS.DOC.EXE HKLM\software\microsoft\windows\current version\RUN\windows \Task manager=c:\Progra~1\ Account_DETAILS.DOC.EXE


کرم پس از اجرای خودکار روی سیستم فایل SCRIPT.ini را مطابق دستور خود مجددا نوشته و سعی می کند به محیط چت IRC وصل شده و شروع به گسترش نماید و برای سایت نخست وزیر خیابان داونینگ حملات DOS ایجاد کرده و در آخر به برنامه های ضدویروس حمله برده و آنها را از کار می اندازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها