گروه سلامت: یک متخصص بیماری‌های دهان و دندان گفت: استرس، خستگی و کمبود آهن از مهمترین دلایل بروز آفت دهان است و با توجه به این که درمان قطعی ندارد می‌توان با مصرف داروهای موضعی، سوزش و درد آفت را کاهش داد. دکتر آرش عزیزی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: استرس و خستگی، کمبود آهن، کمبود ویتامین 21 B و اسیدفولیک، وراثت و ژنتیک و عادت ماهانه از مهمترین دلایل بروز آفت دهان است.
کد خبر: ۲۸۶۸۲۸

وی افزود: با توجه به این که آفت دهان درمان قطعی ندارد، توصیه می‌شود؛ در صورت ابتلا به این عارضه سعی شود ابتدا عوامل محیطی را برطرف کرد. همچنین با مصرف داروهایی مانند مسکن‌ها، شربت آنتی‌هیستامین یا کورتن نیز می‌توان سوزش و درد آفت را کاهش داد.

دکتر عزیزی تصریح کرد: گنجاندن مواد غذایی سرشار از آهن، ویتامین 2 B و اسیدفولیک در رژیم غذایی نیز در بهبود علائم آفت موثر است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در برخی مواقع آفت دهان به علت حساسیت به برخی مواد غذایی مانند بادمجان، فلفل و ادویه بروز می‌کند و مصرف این مواد غذایی آفت دهان را تشدید می‌کند.

این متخصص بیماری‌های دهان و دندان اظهار کرد: تاثیر مصرف برخی مواد مانند رب انار در بهبود علائم آفت اثبات نشده است و تنها توصیه، رفع عوامل محیطی مانند استرس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها