با وجود تلاش‌های بسیار برای کسب رضایت اولیای دم

شجاعی قصاص شد

گروه حوادث: بهنود شجاعی، جوانی که در جریان یک نزاع در سال 84 جوان 16 ساله‌ای را به قتل رسانده بود، صبح دیروز در حالی در زندان اوین اعدام شد که اولیای دم به درخواست‌های افراد و تشکل‌های گوناگون برای گذشت از قصاص شجاعی وقعی ننهادند. خبرنگار «جام‌جم» گزارش داد: عقربه‌های ساعت 30/3 بامداد را نشان می‌دهد، بیرون از زندان اوین - محلی که قرار است بهنود شجاعی به دار مجازات آویخته شود - تعدادی از بستگان او جمع شده‌اند تا شاید آخرین تلاش‌هایشان به نتیجه برسد و آنها بتوانند به این جوان که اکنون در یک قدمی مرگ قرار دارد، زندگی دوباره ببخشند.
کد خبر: ۲۸۶۸۰۵

وقتی پدر و مادر مقتول در محل حضور پیدا می‌کنند، حاضران آنها را در میان خود گرفته و برخی التماس می‌کنند تا با رضایت خویش، مانع از اجرای حکم شوند.

صدای والدین مقتول در میان همهمه گم می‌شود و آنها از در کوچک زندان وارد حیاط زندان می‌‌شوند.

بهنود 2 روز پیش از محل نگهداری خود در زندان قزل حصار کرج به زندان اوین منتقل شده است. جابری، قاضی اجرای احکام که خود عضوی از هیات صلح و سازش دادسرای جنایی تهران است و تاکنون در چندین جلسه به منظور جلب رضایت برای بهنود شرکت داشته، بار دیگر گفتگو با نصراللهی (پدر مقتول) را آغاز می‌کند و از او و همسرش که برای اجرای حکم در محل حضور پیدا کرده‌اند، درخواست می‌کند متهم را ببخشند، اما اصرارها بی‌فایده است.

عقربه‌های ساعت به 35/5 صبح می‌رسد. تمام تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است. 2 وکیل مدافع متهم برای دقایقی با موکل خود که آشکارا با مشاهده طناب دار می‌لرزد، گفتگو می‌کنند. بهنود بار دیگر بسوی والدین مقتول می‌رود و به آنها التماس می‌کند تا از مجازات او صرف‌نظر کنند، اما این درخواست نیز بی‌پاسخ می‌ماند.

سرانجام طناب دار آبی رنگ دور گردن متهم حلقه می‌زند، پدر و مادر مقتول هر کدام یکی از پایه‌های چهارپایه‌ای را که زیر پای بهنود قرار دارد، گرفته و آن را می‌کشند...

تلاش نافرجام

به دنبال اجرای این حکم، قاضی جعفرزاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی به «جام‌جم» گفت: متاسفانه تلاش‌های هیات صلح و سازش دادسرای جنای تا لحظه آخر بی‌نتیجه ماند و اصرار والدین مقتول موجب شد تا براساس قوانین، حکم را اجرا کنیم.

جعفرزاده افزود: در قانون مجازات اسلامی حق قصاص متعلق به اولیای دم است و آنها می‌توانند به درخواست خود با دریافت دیه و یا بدون هیچ چشمداشتی از حق قانونی و شرعی خود گذشت کنند و یا این که اصرار به اجرای حکم داشته باشند.

سرپرست دادسرای جنایی افزود: پس از ارسال حکم قصاص بهنودبه شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی، چندین جلسه صلح و سازش برگزار شد که در برخی از این جلسات تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران نیز حضور داشتند، اما این تلاش‌ها بی‌فرجام ماند و بهنود شجاعی به اتهام قتل نوجوان 16 ساله به نام احسان نصراللهی، مجازات شد.

بهنود هنگام ارتکاب قتل 17 سال داشت و روز گذشته پس از 4 سال حبس با صدور حکم قصاص در 21 سالگی به مجازات این عمل خویش رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها