جام‌جم آنلاین: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار با ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست پیشرو این کشور در مورد روند تشکیل دولت وحدت ملی رایزنی کرد. به گزارش شبکه خبری الجزیره، نصرالله و جنبلاط در این دیدار بر لزوم شکل‌گیری دولت جدید در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کردند.
کد خبر: ۲۸۶۷۹۴

در بیانیه‌ مشترک این دو که دیروز منتشر شد بر لزوم حل و فصل تمامی موانع پیش روی تشکیل دولت جدید در کوتاهترین زمان ممکن تاکید شده است.

استقبال توهین‌آمیز

جام‌جم آنلاین: نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه به دلیل آدامس جویدن در مراسمی با حضور عبدالله گل، همتای ترکیه‌ای خود با واکنش رسانه‌های ترکیه روبرو شد.

روزنامه صباح چاپ ترکیه روز گذشته با انتقاد شدید از رفتار سارکوزی علاوه بر بی‌ادب خطاب کردن او این عملکرد را شرم‌آور توصیف کرد. گل در چارچوب مراسم «فصل ترکیه» که با هدف معرفی ترکیه به جامعه فرانسه ترتیب داده شده بود به فرانسه سفر کرد .

انتقاد از اشغالگران افغانستان

جام‌جم آنلاین: عبدالرحیم وردک، وزیر دفاع افغانستان با انتقاد از عملکرد نظامیان خارجی مستقر در کشورش اعلام کرد حضور ناتو عامل قدرت گرفتن طالبان بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وردک گفت: حضور هزاران نظامی خارجی در افغانستان تنها موجب قدرت گرفتن طالبان و افزایش فعالیت‌های تروریستی آنان شده است. وی افزود: دشمن تغییر شکل داده و به تعداد آنها افزوده شده است. آنان به سلاح‌های پیشرفته دسترسی یافته‌اند و در حملات‌شان از تاکتیک‌های جدید استفاده می‌کنند.

مخالفت برلوسکنی با استعفا

جام‌جم آنلاین: سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر ایتالیا روز گذشته در پاسخ به انتقادات مخالفانش اعلام کرد به هیچ عنوان قصد کناره‌گیری از قدرت را ندارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، برلوسکنی 2روز پس از لغو مصونیت قضایی‌اش از سوی دادگاه قانون اساسی ایتالیا گفت: من بهترین نخست‌وزیر تاریخ ایتالیا هستم.

وی افزود: بی‌شک سیاستمداری هستم که بیش از هر کس دیگری در طول تاریخ توسط قضات مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها