پروژه‌هایی که نیمه‌تمام ماند

پرداخت نشدن 50 درصد اعتبارات مدرسه‌سازی

گروه جامعه: رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، گفت: بخشی از پروژه‌های خیرساز مدارس به دلیل تامین نشدن سهم 50 درصدی مشارکت دولت در مدرسه‌سازی نیمه‌تمام مانده است. محمدرضا حافظی درباره مهم‌ترین موانع موجود مدرسه‌سازی توسط خیران مدرسه‌ساز در کشور، در گفتگو با ایسنا، یکی از عمده‌ترین این موانع را مشکل تامین زمین و زیربنای فضای آموزشی بویژه کلانشهری همچون تهران ذکر کرد.
کد خبر: ۲۸۶۷۹۲

وی یکی از راه‌حل‌های در نظر گرفته‌شده برای حل این مشکل بویژه در تهران را همکاری شهرداری دانست و گفت: هم‌اکنون در بسیاری از مناطق بخصوص در مرکز شهر، مدارسی وجود دارند که برای مثال در کوچه‌های باریک واقع شده و بشدت نیازمند بازسازی هستند. در عین حال با توجه به برخی امکانات که در اختیار شهرداری است، آموزش و پرورش می‌تواند این مدارس را به شهرداری واگذار کند و در قبال آن از امکانات شهرداری برخوردار شود، به عنوان مثال شهرداری زمین‌هایی را در مسیر خیابان‌ها به آموزش و پرورش واگذار کند تا آموزش و پرورش با مشارکت خیران مدرسه‌ساز بتواند مدارسی با فضای مناسب و طبقاتی احداث کند.

وی با بیان این‌که خیران زیادی برای اقدام در این زمینه و خرید زمین برای مدرسه‌سازی اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: طبق بررسی‌ها، هم‌اکنون 10 مجموعه بزرگ شامل زمین و ساختمان در تهران وجود دارد که با خرید آنها توسط خیران و واگذاری آنها از سوی شهرداری می‌توان مشکلات کمبود فضای آموزشی را حل کرد.

این مقام مسوول همچنین درباره امکان تغییر کاربری و نام مدارس خیرساز در کشور گفت: آموزش و پرورش طبق قانون مجاز به تغییر کاربری و حتی نام مدارس خیرساز بدون جلب نظر خیر نیست و هرگونه اقدام در این زمینه غیرقانونی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها