سارا احمدی از خرم‌آباد – مدتی است که هر چه کانکشن می‌سازم علامت ضربدر قرمز رنگی روی آن ظاهر می‌شود و پیغام می‌دهد که مودم ‌Remove‌ شده است. ولی راه‌انداز مودم نصب نمی‌شود و پیغام می‌دهد که قبلا نصب شده است. حال باید چکار کنم؟ دوم اینکه روی سیستمم مک‌آفی نصب کرده‌ام و قفل کرده است. باید چکار کنم؟
کد خبر: ۲۸۶۷۴۴

بهتر است ابتدا مودم خود را ‌Uninstall ‌ کنید و دوباره آن را نصب کنید. در پنجره ‌Control Panel‌ از مودم ‌Properties‌ بگیرید و گزینه ‌Configure‌ را انتخاب کنید. چنانچه مودم نصب شده باشد و مشکلی نداشته باشد به شما پیغام برقراری ارتباط با مودم را می‌دهد. چنانچه امکان ‌Uninstall‌ کردن مودم را به صورت نرم‌افزاری ندارید، می‌توانید پس از خاموش کردن سیستم، کارت مودم خود را به‌صورت سخت‌افزاری از روی سیستم بردارید و سیستم را روشن کنید. حال مودم را ‌Uninstall‌ کنید. سپس سیستم را خاموش کنید و کارت مودم را دوباره به آن وصل کنید و سیستم را راه‌اندازی کنید. چنانچه سیستم به‌صورت خودکار مودم را نشناخت و آن را نصب نکرد، خودتان آن را نصب کنید و سپس نسبت به ایجاد کانکشن جدید اقدام کنید. ‌ ‌

در مورد سوال دوم چنانچه آنتی‌ویروس دیگری روی سیستم دارید باید آن را ‌Uninstall‌ کنید. معمولا دو آنتی‌ویروس هم‌زمان با هم کار نمی‌کنند. قفل کردن مک‌آفی دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد که بستگی به اصل بودن فایل نصب شده، سرعت سیستم و موارد دیگر دارد.

مهدی صالحی سیچانی از اصفهان – چگونه هنگام اتصال به اینترنت صدای مودم را قطع کنیم؟

از ‌Control Panel‌ بر روی آیکون مودم دوبار کلیک کنید. از پنجره بازشده بر مودم مورد نظر کلیک راست کرده و عبارت ‌Properties‌ را انتخاب کنید. لبه ‌General‌ را انتخاب کرده و در قسمت ‌Speaker Volume‌ دستگیره را تا انتهای سمت چپ بکشید. ‌ ‌

در بیشتر مودم‌ها این کار باعث قطع شدن صدای مودم می‌شود. در برخی دیگر از مودم‌ها باید در ‌Properties‌ بر روی لبه ‌Advanced‌ رفته و در قسمت ‌Extra Settings‌ عبارت ‌0M‌ را بنویسید. پنجره‌های باز را تایید کرده و خارج شوید. ‌ ‌

یک روش دیگر هم این است که روی ‌ Connection‌ که برای ایجاد ارتباط با اینترنت ایجاد کرده‌اید، کلیک راست کرده و گزینه ‌ Properties ‌را انتخاب کنید. در این پنجره روی گزینه ‌General‌ کلیک کرده به قسمت ‌ Configure‌ بروید. پنجره‌ای با عنوان ‌ Modem Configuration‌ باز می‌شود. تیک گزینه‌ Enable Modem Speaker‌ را بردارید.

پدرام زرگر – با چه نرم‌افزاری می‌توان فایل‌های ویدئویی را که دارای 3‌ فایل دیگر برای زیرنویس هستند بر روی دی‌وی‌دی زد و با دی‌وی‌دی پلیر اجرا کرد؟

نرم‌افزارهای مختلفی برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم‌های ویدئویی دی‌وی‌دی وجود دارد. مانند ‌Super DVD Creator‌ یا ‌DVD Workshop‌ و یا ‌DVD Flick‌. در اینجا روش کار با یکی از این نرم‌افزارها با عنوان ‌ConvertXtoDVD‌ را بیان می‌کنیم (این برنامه به همراه ‌Crack‌ آن قابل دانلود است.)

پس از نصب برنامه از منوی ‌ File‌گزینه ‌ Add video files‌را انتخاب کنید. از پنجره باز شده همه فایل‌های ‌DVD‌یک فیلم را با هم انتخاب کرده و تایید کنید. حالا در لیستی که مشاهده می‌کنید یک‌ Menu‌ از چند فیلم وجود دارد. فیلم اصلی بیشترین حجم و مدت زمان را دارد. روی فیلم اصلی دو بار کلیک کنید.

روی گزینه‌ Subtitle streams‌ کلیک راست کرده و گزینه‌ Add subtitle channel‌ را انتخاب کنید. فایل‌های زیرنویس را در این قسمت اضافه کنید. سپس روی ‌ Subtitle streams ‌کلیک راست کرده و‌ Subtitles options‌ را انتخاب کنید. از پنجره باز شده ‌ Text subtitles rendering setting‌را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توان زیرنویس را از لحاظ نوع فونت، رنگ و ... ویرایش کرد.

بعد از انجام تنظیمات دلخواه پنجره باز را تایید کنید. سپس بر روی ‌Convert‌ کلیک کنید. فیلم خروجی (به همراه زیرنویس) در مسیر پیش فرض در :

C:\Documents and Settings\My Name‌

‌ \My Documents\ConvertXtoDVD

ذخیره می‌شود (برای تغییر این مسیر می‌توانید از منوی ‌Settings‌ و لبه ‌General‌ آن را تغییر دهید.) بسته به حجم فیلم مدت زمانی که باید منتظر باشید تا فیلم خروجی به همراه زیرنویس در پوشه مربوطه ذخیره شود متفاوت است.

احمد مولودی – فرق ‌DVD-R‌ با ‌ DVD+R‌ چیست؟ آیا امکانی در یاهو هست که به وسیله آن بتوان آی‌دی یا ایمیل بستگان یا آشنایان را پیدا کرد و به آنها ایمیل زد؟

این دونوع دی‌وی‌دی بسیار مشابه یکدیگر هستند و عمده تفاوت آنها به نوع ‌Bookmark‌ کردن اطلاعات و تفاوت در نوع چرخش دیسک در دستگاه است. به طور کلی نوع ‌+R‌ برای ضبط فایل‌های ویدئویی و نوع ‌-R‌ برای آرشیو اطلاعات مناسب‌تر است. در هنگام رایت دی‌وی‌دی نیز در مدل‌های ‌-R‌ پس از پایان رایت نیاز به ‌Finalize‌ کردن است که مدت زمانی نیز صرف آن می‌شود که این مدت زمان برای نوع ‌+R‌ وجود ندارد و بنابراین کار رایت روی آن سریع‌تر انجام می‌شود. ضمن اینکه فایل‌های ویدئویی ضبط شده روی ‌+R‌ با بیشتر دستگاه‌های پخش دی‌وی‌دی سازگاری دارد. در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت ضمن مشابهت بسیار این دو نوع دی‌وی‌دی نوع ‌+R‌ مناسب‌تر است.

در مورد سوال دوم باید گفت با توجه به اینکه تنها راه دسترسی به افراد موردنظر اطلاعاتی است که خودشان بر روی اینترنت قرار داده‌اند بنابراین به این دلیل که بیشتر کاربران اطلاعات واقعی خود را در اینترنت قرار نمی‌دهند، به سختی می‌توان آی‌دی و ایمیل افراد موردنظر را یافت. ‌ ‌

هابیل امیدی از تالش گیلان – مدتی است وقتی که کامپیوتر را خاموش می‌کنم، سیستم خاموش نمی‌شود و در صفحه آبی‌رنگ می‌ماند. من مجبور می‌شوم دکمه پاور را نگه دارم تا برق قطع شود. همین مشکل را با ‌Restart‌ هم دارم. ویندوز هم عوض کردم ولی مشکل حل نشد. لطفا مرا راهنمایی کنید.

این مشکل می‌تواند دلایل مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

1– ویروس (توصیه می‌شود با یک آنتی‌ویروس قوی و به‌روز سیستم خود را اسکن کنید)2– ایرادات موجود در ویندوز (چنانچه ویندوز خود را دوباره نصب می‌کنید قبل از انجام هر کاری ابتدا با یک آنتی ‌ویروس به‌روز و قوی سیستم را اسکن کنید – از یک نسخه ویندوز معتبر استفاده کنید ‌– ویندوز جدید را روی ویندوز قبلی نصب نکنید)3– ایراد در پاور4– ایراد در مادربورد5– ایراد در کارت گرافیک6– ایراد در رم7– ایراد در هارد (بدسکتور – نداشتن فضای کافی در درایوی که ویندوز نصب شده)8– برنامه در حال اجرا 9– ایراد در تنظیمات بایوس سیستم در ارتباط با پاور

حسین صادقی – به تازگی هر بار که با ماوس روی گزینه‌ای کلیک می‌کنم به‌صورت خودکار 2 بار کلیک می‌شود. علت این مشکل چیست و راه تصحیح آن چگونه است.

در ویندوز چنین امکانی وجود دارد که برای ماوس کلیک را دابل کلیک تعریف کرد. برای این کار از منوی ‌Start‌ گزینه ‌My Computer‌ را انتخاب کنید.

از منوی ‌Tools‌ گزینه ‌Folder Options‌ را انتخاب کنید.

در لبه ‌General‌ زیر قسمت ‌Click data-x-Items as Follows‌ عبارت ‌Single Click to open an item‌ را انتخاب و تایید کنید.

از این پس هر کلیک که انجام می‌دهید به‌صورت دابل کلیک اعمال می‌شود.

حال چنانچه می‌خواهید این قابلیت را به حالت پیش فرض (کلیک) برگردانید کافیست در پنجره آخر ‌(Folder Options)‌ زیر قسمت ‌Click data-x-items as follows‌ گزینه ‌Double Click to open an item‌ را انتخاب و تایید کنید.

چنانچه سیستم شما به حالت پیش فرض است ولی باز به همان صورت کلیک به عنوان دابل کلیک اعمال می‌شود، ابتدا سیستم خود را با یک آنتی‌ویروس قوی و به روز اسکن کنید. سپس ماوس خود را از نظر سخت‌افزاری کنترل کنید.

مهدی رشنو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها