صفحه اصلی سایت The Pirate Bay جمعه گذشته از نتایج جستجوی گوگل حذف شد. این اقدام پس از دریافت شکایت از DMCA انجام شد.
کد خبر: ۲۸۶۷۲۱

این اقدام بسیار غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد، هرچند که وب‌سایت Pirate Bay پر از مطالب دزدی است، اما محتویات داخلی این وب‌سایت به‌هیچ عنوان اشاره‌ای به مطالب غیرقانونی ندارند و همانطور که در اساسنامه DMCA هم آمده است، این ارگان تنها زمانی می‌تواند از یک وب‌سایت شکایت کند که در صفحه‌های خود، به‌طور واضح خلاف قانون کپی‌رایت عمل کند.

این هشدار از سوی موسسه Destined Enterprises ارسال شده است که بر طبق خبری که وب‌سایت ChillingEffects.org منتشر کرده است، همکار گوگل در شاخه‌بندی هشدارهای ارسالی DMCA به موتورهای جستجو است. Destined Enterprises یک طرح تجاری مرتبط با کپی رایت دارد که خودش آن را «مطلب خود را حذف کنید» نامیده است و در مقابل فیلم‌های دزدیده شده غیرقانونی در وب‌سایت‌های مختلف، اعلام شکایت می‌کند.

اریک گرین، صاحب «مطلب خود را حذف کنید» اعلام کرد: «ما به‌دنبال چنین موضوعی هستیم، به‌نظر می‌رسد که اشتباهی رخ داده است یا به‌طور اشتباهی یک بدافزار تشخیص داده شده است. آنطور که گزارشات ما می‌گویند، ما هیچ هشداری به گوگل ارسال نکرده‌ایم. و در حال حاضر قادر نیستیم اطلاعات و یا توضیحات بیشتری مبنی بر وجود یا عدم وجود چنین هشداری ارائه دهیم.»

جستجوگران اگر عبارت Bay را در گوگل سرش کنند، هنوز می‌توانند لینک‌های Pirate Bay را ببینند، اما وقتی آدرس اصلی را وارد می‌کنند، با عبارت «ما از انجمن کپی رایت هزاره دیجیتال آمریکا شکایتی دریافت کرده‌ایم» روبه‌رو می‌شوند. هنوز اطلاعات دقیق‌تری از سرنوشت خلیج دزدان دریایی در دسترس نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها