در همایش بزرگداشت سالروز تولد این شاعر مطرح شد

درخواست انتقال سهراب از مشهد اردهال به گلستانه

گروه فرهنگ و هنر: همایش بزرگداشت هشتاد و یکمین سالروز تولد «سهراب سپهری» با گلباران مزار این شاعر و نقاش معاصر در کاشان برگزار شد. «ما هیچ، ما نگاه» عنوان همایشی بود که کانون اندیشه جوان سپهری در دومین سال متوالی آن را برگزار کرد هر چند سال گذشته با آغاز این همایش قرار بود جایزه‌ای نیز با نام سهراب تعیین شود که امسال از آن خبری نبود، اما برگزارکنندگان در این همایش خواستار انتقال قبر سهراب به گلستانه (جایی که خود سهراب هم وصیت کرده بود) شدند. محمود ساطع دبیر این همایش، با اشاره به فضایی که آرامگاه سهراب در آن واقع است، گفت: « بنایی که قبر سهراب در آن قرار دارد، بنایی چندصدساله و بخشی از شاهکار ایرانی ماست؛ اما مشاهده می‌کنیم در بخشی سیمان خالی می‌کنند و بخش دیگر، فلز و آهن و ستون‌هایی است که بالا می‌رود و حتی قرار است این فضا مسقف شود.»
کد خبر: ۲۸۶۶۵۷

او گفت: «در سال 59 کالبد سهراب سپهری در این‌جا به امانت گذاشته می‌شود تا بعدها به گلستانه در قریه‌ چنار در کاشان منتقل شود. یکی از اهداف ما از برگزاری این همایش این است که این اتفاق را رقم بزنیم و سپهری در گلستانه آرام گیرد؛ نه در فضایی که همه جای آن را بتن و سیمان فراگرفته است.»

سیدحسن رضوی یکی از دوستان سپهری نیز که در این همایش حضور داشت به «جام‌جم» گفت: «جفاهای زیادی به سپهری شد. وقتی او در بیمارستان پارس بستری بود، مرحوم آریان‌پور به سهراب گفت که مرگ حق است، نمی‌خواهی وصیت کنی که کجا دفنت کنند؟ سهراب گفت من وصیتم را کرده‌ام. بعد از مرگش یک ساعت و نیم مذاکره بود که او را کجا دفن کنند و در نهایت به جایی بردند که نباید می‌بردند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها