گروه رسانه: سریال «برج سعادت» را مجید صالحی برای پخش نوروزی شبکه 2 سیما کارگردانی می‌کند. فیلمنامه این سریال را علیرضا مسعودی نوشته که در پرونده کاری خود فیلمنامه سریال‌های «قرارگاه مسکونی» و «سه در چهار» را دارد. مسعودی درباره خلاصه داستان سریال برج سعادت به خبرنگار جام‌جم گفت: وقتی بچه بودم، پشت 50 تومنی و سردر دانشگاه تهران را که نگاه می‌کردم، با خودم می‌گفتم؛ می‌شه یک روز منم برم اونجا. تا این‌که عاقبت به آرزویم رسیدم و 7 سال تمام رفتیم و اومدیم تا بالاخره یک روز به من گفتند نیا. از آن روز که گفتند نیا تا شبی که بابا هامون اومدن دنبالمون و گفتند بیاین خونه‌هاتون، من، رضا، محسن و صادق شب‌هایی رو توی تهرون گذروندیم...
کد خبر: ۲۸۶۶۴۱

مسعودی با ذکر این نکته که شبکه 2 سیما سال گذشته فیلمنامه سریال برج سعادت را تصویب کرد، گفت: چون فرصت مناسبی برای نوشتن داشتم، اکنون فیلمنامه کامل است و کارگردان با خیال راحت می‌تواند آن را مقابل دوربین ببرد.این نویسنده با اشاره به این نکته که در زمان نوشتن فیلمنامه به بازیگرانی مانند علی صادقی و مهران رجبی برای بازی در سریال برج سعادت فکر می‌کرده، گفت: انتخاب بازیگران به عهده کارگردان است؛ اما من فکر می‌کنم با سابقه دوستی که بین صالحی و علی صادقی است، این بازیگر حتما در فهرست بازیگران سریال برج سعادت باشد، همچنین امکان دارد مهران رجبی هم برای بازی در این سریال انتخاب شود.

مسعودی در پاسخ به این سوال که سریال برج سعادت را بر اساس کدام قالب رایج سریال‌های کمدی در ایران نوشته‌اید، گفت: چون فرصت کافی برای نوشتن داشتم، تمام تلاش خود را کردم تا متن را براساس موقعیت‌های طنز پیش ببرم تا باعث خستگی و دلزدگی مخاطب نشود.

وی تاکید کرد: چون وقت کافی داشتم تا از همه خلاقیتم برای نوشتن استفاده کنم، همین حالا اعلام می‌کنم اگر برج سعادت سریال ضعیفی شد، تقصیر من است و کارگردان و بازیگران هیچ تقصیری نخواهند داشت!

مسعودی در پاسخ به این پرسش که چرا با این‌که تلویزیون ما سابقه طولانی در زمینه ساخت سریال‌های طنز دارد، اما باز هم سریال‌های کمدی ما دیالوگ‌محور هستند و فقط در یک لوکیشن بسته جریان پیدا می‌کنند، گفت: سریال‌های کمدی بیشتر به شکل شبانه و روتین پخش می‌شوند و در این شرایط واقعا کارگردان و نویسنده زمان کافی برای خلق موقعیت‌های طنز خارج کلام را ندارند.

وی در پاسخ به این نکته که اگر فقط زمان اهمیت دارد چرا مهران مدیری در سریال‌های جدیدش و شما در سریال سه در چهار توانستید از این قاعده عبور کنید؟ با ذکر این مورد که سلیقه مخاطبان متفاوت است و راضی کردن حداقل 30 میلیون مخاطب کار دشواری است، گفت: بیشتر اوقات به گروه سازنده وقت کافی برای نوشتن فیلمنامه، پیش‌تولید و تولید داده نمی‌شود و گروه خیلی زود باید کار را به پخش برساند، در چنین شرایطی دیگر نمی‌توان انتظار خلاقیت و نوآوری داشت.

مسعودی افزود: بهترین راه برون‌رفت از این وضعیت آن است که برای تولید سریال‌های طنز یا هر سریال روتین دیگر زمان کافی به گروه داده شود. مثلا وقتی تلویزیون می‌داند هر ساله برای ماه رمضان، سریال مناسبتی نیاز دارد، چرا از هم اکنون به فکر ساخت سریال سال آینده نیست و برای آن برنامه‌ریزی نمی‌کند.

سریال «برج سعادت» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان ساخته می‌شود. این تهیه‌کننده تولید سریال‌هایی مانند «قرارگاه مسکونی» و «کلاه پهلوی» را در پرونده کاری خود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها