برای اولین بار در ایران

داروی ضد انسداد عروق تولید شد

برای اولین بار داروی پلاویکس که برای جلوگیری از انسداد عروق و سکته قلبی و مغزی کاربرد دارد، در ایران ساخته شد و دیگر نیازی به ورود این دارو از خارج از کشور نیست.
کد خبر: ۲۸۶۵۸۵

به گزارش فارس ، قاسمی رئیس شرکت داروسازی سازنده این دارو با اعلام این خبر افزود: داروی پلاویکس (PLAVIX) ، در سال 2002 به بازار دارو - درمانی کشور وارد شد. این دارو در گستره وسیعی از بیماری‌ها از جمله جلوگیری از انسداد مجدد عروق پس از عمل آنژیو پلاستی ، کاهش میزان مرگ ومیر ، سکته قلبی و مغزی در بیماران مبتلا به بیماری‌های حاد عروقی و جلوگیری از بروز مجدد بیماری‌های قلبی، مغزی و درگیر کننده عروق محیطی کاربرد دارد.

به گفته وی تاکنون بیش از 90میلیون بیمار در سراسر جهان با مصرف این دارو درمان شده‌اند و در حال حاضر این دارو جزو پرمصرف‌ترین داروها در دنیاست.

قاسمی گفت: برای اولین بار این دارو در داخل کشور با همکاری و تحت لیسانس شرکت سازنده اصلی فرانسوی تولید و توزیع شد و امکان تأمین تمام نیاز کشور در داخل فراهم است. تولید این داروی پر مصرف در کشور موجب تحول عظیم در خط تولید این شرکت داروسازی شده است و این امکان را فراهم کرده است که به جز صادرات دارو به کشورهای کمتر پیشرفته به صادرات دارو به اروپا در آینده نزدیک و شاید تا 5 سال آینده بیندیشیم.

این دارو به صورت قرص است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها