چهره‌های دور

بیل موری

این بازیگر که بیشتر به عنوان یک کمدین شناخته شده، در «سرزمین زامبی» به عنوان بازیگر مهمان، در نقشی کوتاه بازی کرده است. بیل موری،‌ بیست و یکم سپتامبر سال 1950 در منطقه ویل‌موت آمریکا به دنیا آمد. او درخانواده پر جمعیتی بزرگ شد که شامل 9 فرزند می‌شد. او که پنجمین فرزند خانواده است، دوران کودکی و نوجوانی بسیار ساده‌ای داشت.
کد خبر: ۲۸۶۵۵۷

از آنجا که پدر و مادری معمولی داشت و هزینه زندگی برای خانواده پرجمعیت او بالا بود، از دوران نوجوانی مشغول به کار شد و حرفه‌های مختلفی را تجربه کرد. هزینه تحصیل بیل موری نوجوان از همین راه تامین شد. از همان دوران، علاقه خاصی به ورزش داشت و در کنار آن در نمایش‌های تئاتری دبیرستانی هم بازی می‌کرد.

در دانشگاه دنور ثبت‌نام کرد، ولی کمی بعد به دلیل درگیری با چند دانشجو از آنجا اخراج شد. به یک گروه گویندگان رادیویی پیوست که دنی آرکاد و جاش برولین هم عضو آن بودند.

به زودی این 3 نفر تبدیل به اعضای ثابت برنامه تلویزیونی «یکشنبه‌شب‌ها» شدند که برنامه‌ای پربیننده بود. این اتفاق در سال 1975 رخ داد. او دو بار ازدواج کرده و 6 فرزند دارد.

حضور در دنیای سینما، او را از ورزش جدا کرد و بیل موری که احساس می‌کرد بیشتر به درد بازیگری می‌خورد، همین رشته را در پیش گرفت.

موری اولین فیلم سینمایی خود را در سال 1976 بازی کرد. نام او در فیلم ذکر نشد، چون نقش کوتاهی در آن داشت.

«وقتی بوفالو غرش می‌کند» (1980)، اولین فیلم مهم سینمایی اوست. در سال 1992 در «توتسی» با داستین هافمن همبازی شد. در سال 1984 در «شکارچیان ارواح» که یک کمدی اکشن موفق بود، یکی از نقش‌های اصلی را به عهده گرفت و به شهرت زیادی رسید.

5 سال بعد، قسمت دوم این فیلم را هم بازی کرد. او در کنار ایفای نقش در فیلم‌های کمدی، در کارهای درام، رمانتیک و حتی گنگستری هم ظاهر شده است. موری برای «گمشده در ترجمه» (2003) نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد سال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها