رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اعلام آلوده نبودن برنج های وارداتی از سوی موسسه استاندارد و وزارت بهداشت، گفت: آلوده نبودن برنج های وارداتی برای مجلس و کمیسیون کشاورزی مجلس مسجل نشد و ما از نتیجه بررسی ها قانع نشدیم.
کد خبر: ۲۸۶۵۴۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، عباس رجایی نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص بیانیه مشترک وزارت بهداشت و موسسه استاندارد مبنی بر آلوده نبودن برنج های وارداتی گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با همه طرف های این موضوع جلسه گذاشته که طی آن نتیجه گرفته شد تا کارگروهی متشکل از همه دستگاههای اجرایی درباره موضوع آلودگی برنج های وارداتی تحقیق کند.

وی با بیان اینکه قرار شد تا 100 نمونه از برنج های وارداتی با مارک های مشخص از مبادی ورودی سراسر کشور جمع آوری شود و تحت آزمایش قرار گیرد،گفت:‌آنچه که اعلام شد نتیجه آزمایش بر 67 نمونه از برنج های وارداتی بود و 33 نوع برنج وارداتی مورد آزمایش واقع نشدند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد:‌البته هنوز به صورت رسمی نتایج این گزارش ها و بررسی در آزمایشگاهها به مجلس اعلام نشد چون باید صورت جلسه شود و سپس بدست ما برسد.

رجایی تاکید کرد:‌مجلس نسبت به نتیجه آزمایش ها بر روی برنج های وارداتی قانع نشد چون طبق اظهارات مسئولین وزارت بهداشت در کمیسیون کشاورزی مجلس ، این وزارتخانه هیچگونه آزمایش آرسنیک انجام نمی دهند. چگونه بدون انجام این آزمایش اعلام کردند که این برنج ها فاقد آرسنیک است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اینکه بدون آزمایش اعلام شود انواع برنج های وارداتی فاقد آرسنیک بوده است از نظر ما جای سوال دارد.

رجایی با بیان اینکه موسسه استاندارد هم رسما و هم در گزارش مکتوبی که به ما داده آلودگی برنج های وارداتی را تایید کرده، گفت: مسئولین در کمیسیون هم نظرات متفاوتی را بیان کردند بنابراین برای ما جای سوال است که حرف موسسه استاندارد چیست که از یک سو اعلام می کند برنج های وارداتی آلودگی ندارد و از سوی دیگر در گزارش های مکتوب اعلام می کند که این برنج ها آلوده هستند.

وی تاکید کرد:‌در جلسات بعدی که با این مسئولین خواهیم داشت باید مشخص شود که نتیجه بررسی ها چه بوده است و ما هم با شفافیت نظر نهایی را اعلام خواهیم کرد، ولی تا الان به این نتیجه نرسیده ایم که برنج ها بصورت قطعی فاقد آلودگی هستند.


یوسف اسدی – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها