با نقش‌آفرینی حسین یاری و کیکاووس یاکیده

هوش سیاه به روزهای پایانی رسید

در همه جای دنیا آثار معمایی پلیسی سهم بسزایی در میان آثار نمایشی پرمخاطب شبکه‌های مختلف تلویزیون دارد و اصلا بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌‌هایی که در ذهن مانای مخاطب مانده آثاری بوده‌اند که به این ژانر تعلق داشته‌اند.
کد خبر: ۲۸۶۵۳۸

هرکول پوآرو، خانم مارپل و شرلوک هلمز نمونه‌های خارجی کارآگاهان مجربی هستند که خیلی از ما از آنها خاطره داریم. در میان آثار ایرانی هم احتمالا در اولین نگاه تصویر کارآگاهان سریال‌هایی مثل کارآگاه علوی و سرنخ به ذهن می‌آید.

در طول این سال‌ها تلویزیون تلاش کرده آثار متعددی در این زمینه بسازد و به نسبت، کارهای خوبی هم ارائه کرده است، مدتی است که در شبکه 3 سیما یک سریال تازه با همین حال و هوا جلوی دوربین رفته که «هوش سیاه» نام دارد. این سریال قرار است به موضوعات متعددی مثل بلوتوث، هک، سرقت نرم‌افزار، فریب‌‌های اینترنتی و کلاهبرداری‌های اینترنتی بپردازد.

داستان این سریال از جایی آغاز می‌شود که سرگرد احمدی مامور می‌شود یک تبهکار رایانه‌ای را به نام کامران دستگیر کند.

او در هر قسمت با اطلاعاتی که به دست می‌آورد به او نزدیک می‌شود، ولی هر بار کامران بازرنگی از چنگ قانون می‌گریزد.

در این سریال حسین یاری در نقش سرگرد احمدی و کیکاووس یاکیده (دوبلور سینما و تلویزیون)‌ ایفاگر نقش کامران است. زهره‌سادات فاطمی، مدیر روابط عمومی این سریال می‌گوید: 95 درصد تصویربرداری سریال هوش سیاه در پیش از 185 لوکیشن تهران، کرج، لواسانات به اتمام رسیده و باقیمانده کار که عمدتا صحنه‌های اجرایی و پلیسی است، در لوکیشن‌های مختلف تا پایان ماه جاری به پایان خواهد رسید.

کارگردانی این سریال را مسعود آب‌پرور انجام می‌دهد و سیدرضا اورنگ، نیاز اسماعیل‌پور، شیوا کاظمی، حمید پیش‌قدم، علیرضا محمودزاده و آرش قادری نویسندگان فیلمنامه این اثر هستند که آرش قادری کار بازنویسی فیلمنامه را نیز انجام داده است.

بجز حسین یاری و کیکاووس یاکیده بازیگران دیگری چون رضا آشتیانی، افشین کتانچی، روح‌الله کمانی، سودابه بیضایی، کمند امیرسلیمانی، ارسلان قاسمی، سپیده گلچین، بهزاد خداویسی، محمد حاتمی، رضا توکلی، صدرالدین حجازی، داریوش اسدزاده، کیومرث ملک‌مطیعی، کیانوش گرامی، علیرضا حق‌شناس، امیرحسین کرمانشاهی، حامد صفایی، مجید مشیری، لیلا بوشهری و ماجده زاهدی نیز در این اثر هنرنمایی می‌کنند.

هوش سیاه را سیدعباس فاطمی‌نویسی برای گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما در 13 قسمت 50 دقیقه‌ای تهیه می‌کند. در ساخت این سریال، هاشم گرامی (مدیر تصویربرداری)‌، اصغر آبگون (مدیر صدابرداری)‌، حسین مجد (طراح صحنه و لباس)‌، نوید فرح‌مرزی (طراح گریم)‌، محمد ذبیحی (طراح جلوه‌های کامپیوتری)‌، شادروان پیمان ابدی و علیرضا قره‌خانی (طراح جلو‌ه‌های میدانی)‌ همکاری می‌کنند.

کار ساخت موسیقی فیلم نیز از سوی آرمان موسی‌پور آغاز شده است و تدوین همزمان سریال هم توسط بهرام آب‌پرور ادامه دارد و نزدیک به 600 دقیقه از آن به اتمام رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها