یک متخصص پوست و مو اعلام کرد:

ترک پا ، پدیده‌ شایع پوستی در میان زنان

دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده متخصص پوست و مو گفت: یکی از شکایات شایع بیماران خشکی‌های کوچک تا ترک‌های شدید کف پا است ، این ضایعات که به 2 دسته فیزیولوژیک و بیماری پوستی تقسیم می‌شود در زنان بیشتر بروز می‌کند.
کد خبر: ۲۸۶۵۱۷

این متخصص پوست و مو در گفتگو با ایسنا افزود: نوع فیزیولوژیک این عارضه در مناطقی که آب و هوای خشک دارند ، به دلیل کمی رطوبت هوا و تابش خورشید و همچنین افرادی که به دلیل شغل یا انجام ورزش مدت طولانی را در هوای باز می‌گذرانند، بیشتر ایجاد می‌شود. به علاوه خشکی پا خصوصا کف پا در ناحیه پاشنه، بیشتر در زنان خانه دار دیده می‌شود که طی روز بدون جوراب و پای برهنه در خانه تردد می‌کنند.

وی افزود: زنانی که عادت به شستشوی مداوم پاها دارند و به طور کامل پاها را خشک نمی‌کنند و از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده نمی‌نمایند، پاهایشان دچار خشکی شدیدتری می‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به این که مردان به دلیل پوشیدن کفش طی روز و این که اصولا تعریق مردان بیشتر است و کمتر دچار این عارضه می‌شوند، افزود: در نوع بیماری‌های پوستی ممکن است پا به تنهایی یا همراه با سایر قسمت‌های پوست درگیر شود که مهم‌ترین آنها ضایعات قارچی پوست است.

دکتر نیلفروش‌زاده در آخر به افرادی که به این عارضه دچار هستند، توصیه کرد: بعد از شستشوی پاها بلافاصله با حوله تمیز و با دقت آنها را خشک کنند و از کرم‌های مرطوب‌کننده و چرب‌کننده مانند گلیسیرین و وازلین استفاده نمایند و در طی روز از کفش‌های روفرشی استفاده کنند و اگر خشکی و ترک و یا احیانا خارش پوست پا ادامه یافت حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها