گروه ورزش: هرچند پرتغال هم تیم بزرگی است که با کریس رونالدو، در آستانه حذف از مرحله مقدماتی جام‌جهانی قرار دارد، اما چیزی که بیشتر از همه برای میلیون‌ها فوتبالدوست سراسر دنیا اهمیت دارد، شرایط تیم پرستاره آرژانتین است. 3 شکست پیاپی آرژانتین در دیدارهای اخیرش در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2010 باعث شده 2 بازی بعدی آبی و سفیدهای آمریکای جنوبی در زمره سرنوشت‌ساز‌ترین بازی‌های این کشور طی چند سال اخیر قرار بگیرد. شاگردان مارادونا در حالی امشب با پرو ته جدولی در بوئنوس آیرس دیدار می‌کنند که چاره‌ای جز شکست این تیم ندارند. آرژانتین به عنوان تیم پنجم جدول رده‌بندی، چهارشنبه در آخرین دیدار خود به مصاف اروگوئه خواهد رفت و از آنجا که تنها 4 تیم نخست این رقابت‌ها از بخت صعود مستقیم به دور نهایی رقابت‌های جام جهانی 2010 برخوردارند، باید با کسب پیروزی از این دیدارها خارج شود. در این راه نتیجه بازی امشب اکوادور اروگوئه هم که هر دو از بخت‌های صعود به شمار می‌روند، برای آرژانتینی‌ها حائز اهمیت است.
کد خبر: ۲۸۶۴۶۸

برنامه کامل بازی‌های امشب مقدماتی جام‌جهانی در آمریکای جنوبی به این شرح است: کلمبیا شیلی، آرژانتین پرو، اکوادور اروگوئه‌، ونزوئلا پاراگوئه و بولیوی برزیل.

برزیل، پاراگوئه و شیلی پیش از این خیال خود را از بابت صعود به نخستین جام‌جهانی در قاره سیاه راحت کرده‌اند و 4 تیم اکوادور (23 امتیاز)، آرژانتین (22 امتیاز)، اروگوئه و ونزوئلا (21 امتیاز) برای ایستادن در رده‌های چهارم و پنجم تلاش می‌کنند.

6 تیم اروپایی در آستانه صعود

در اروپا 6 تیم می‌توانند در پایان رقابت‌های امشب بلیت حضور در جام‌جهانی 2010 را به دست آورند. در کنار ایتالیای مدافع عنوان قهرمانی و آلمان، تیم‌های سوئیس، دانمارک، اسلواکی و صربستان هم این شانس را دارند که با یک تساوی یا برد، پیش از بازی‌های چهارشنبه شب به جمع تیم‌های راه‌یافته اضافه شوند.

فینال آسیا -‌ اقیانوسیه

شاید کمتر فوتبالدوستی فکر می‌کرد از قاره آسیا تیم‌هایی چون ایران و عربستان در صعود به جام‌جهانی ناکام بمانند و بحرین، آخرین شانس قاره کهن برای راهیابی به بزرگ‌ترین پیکارهای فوتبال دنیا شود. بحرین اما با میلان ماچالا از ناممکن، ممکن ساخته است و حالا در آستانه صعود به جام‌جهانی 2010 قرار دارد. حریف دیدار پلی‌آف بحرین، نیوزیلند است. امشب، دیدار رفت 2 تیم در شرایطی در منامه برگزار می‌شود که میزبان 4 سال پیش در چنین روزی با قبول شکست برابر ترینیداد و توباگو از رسیدن به جام‌جهانی بازماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها