کاری برای ‎دقیقه 90 باقی نمی‎ماند

آغاز دعوت‎ دوباره از کشورهای ‎اسلامی

شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته اجرایی ستاد برگزاری دومین دوره بازی‎های همبستگی کشورهای اسلامی از برقراری ارتباط جدید با 56 کشور اسلامی به منظور دعوت دوباره از آنها برای شرکت در رقابت‎های برگزار شده در ایران خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۴۱۲

دبیر کل کمیته اجرایی ستاد برگزاری دومین دوره بازی‎های همبستگی کشورهای اسلامی در گفتگو با مهر با بیان اینکه از روز شنبه هفته جاری کار ارسال دعوت‎نامه‎های جدید به تمام کشورهای اسلامی آغاز شد تصریح کرد: فرقی نمی‎کند چه کشوری پیش از این برای حضور در بازی‌های اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده بود یا برای سفر ورزشکارانش به ایران مخالفت کرده بود. ستاد برگزاری این بازی‎ها دعوت‏نامه‎های جدید را برای همه کشورهای اسلامی جهان ارسال می‎کند.

وی با اشاره به تغییر زمان برگزاری بازی‎های همبستگی کشورهای اسلامی و موکول شدن آن به 20 فروردین‎ماه تا 5 اردیبهشت‎ماه سال 88 تاکید کرد: چون بازی‌ها با تاخیر چندماهه برگزار می‎شود نمی‎توانستیم به فهرست پیشین تعداد کاروان‌ها و ورزشکاران خارجی اعزامی به ایران بسنده کنیم. باید دوباره به طور رسمی از ورزشکاران کشورهای مسلمان دعوت کرده و تلاش کنیم تا نظر آنها برای حضور در این رقابت‎ها جلب شود.

دبیرکل کمیته اجرایی دومین دوره بازی‎های همبستگی کشورهای اسلامی همچنین گفت: هدف حضور هرچه گسترده تر ورزشکاران مسلمان در این بازی‎هاست و برای این منظور آنها را به هر نحوی که امکان داشته باشد تشویق می‏کنیم تا به دعوت ما پاسخ مثبت دهند حتی اگر لازم باشد از همین حالا و از طریق مسئولان وزارت امور خارجه رایزنی با وزیران آنها در کشورمان را آغاز می‎کنیم یا اینکه به طور مستقیم با مدیران کمیته ملی المپیک کشورهای اسلامی وارد مذاکره خواهیم شد.

شهنازی با اشاره چند ماهه باقی مانده تا آغاز این دوره از بازی‎ها افزود: به طور حتم کشورهای دعوت شده تا زمان مشخصی فرصت دارند تا آمادگی رسمی خود را به ستاد برگزاری بازی‎ها در ایران اعلام کنند اما هرگز به گونه‎ای عمل نمی‎کنیم که به خاطر محدودیت زمان تعداد شرکت‎کنندگان در رقابت‎های ایران کم شود. سعی داریم فرصت لازم برای اعلام آمادگی دیگر کشورها و معرفی ورزشکارانشان فراهم کنیم.

وی یادآور شد: خیال همه راحت باشد که فعالیت‎های مربوط به بازی‎های اسلامی منظم و طبق روال پیش خواهد رفت. تا زمان آغاز بازی‎ها تمام برنامه‎ها اجرا خواهد شد و هیچ کاری به دقیقه 90 موکول نمی‎شود. در فرصت باقی مانده وقتی را بیهوده از دست نمی‎‌دهیم و با کبود زمان هم مواجه نخواهیم شد.

دبیرکل کمیته اجرایی دومین دوره بازی‎های همبستگی کشورهای اسلامی به بررسی امکانات اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: هفته پیش وضعیت میزبانی این استان ارزیابی شد. به حق باید گفت ستاد بازی‎های اصفهان هیچ کوتاهی در فراهم کردن شرایط میزبانی نکرده‎اند. اصفهانی‎ها از هر نظر کاملا آماده برگزاری مسابقات هستند. امید داریم در ارزیابی از مشهد و تهران هم به همین نتیجه برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها