گروه حوادث: 2 نفر از اعضای یک باند حرفه‌ای که با استفاده از فنون رزمی، مشتریان بانک‌ها را بیهوش کرده و اموالشان را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند. سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با اشاره به دستگیری این دو متهم حرفه‌ای به «جام‌جم» گفت: زمستان سال گذشته مردی با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران از 2 مرد سارق شکایت کرد.
کد خبر: ۲۸۶۳۸۵

شاکی در اظهاراتش گفت: چند کارتن حاوی گوشی‌های تلفن همراه را از کارفرمایم تحویل گرفتم و قصد انتقال آن به بازار تهران را داشتم که راکبان یک دستگاه موتورسیکلت پس از سد کردن راه من، با اسلحه مرا تهدید کردند و علاوه بر کارتن‌های گوشی تلفن همراه، موتورسیکلتم را نیز به سرقت بردند.

پس از این شکایت، پرونده‌ای تشکیل شد و کارآگاهان با اطلاعاتی که از شاکی به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای از دزدان مسلح پرداختند و جستجو برای یافتن سارقان آغاز شد.

حمله به مردماز سوی سارقان قمه‌ به دست

تحقیقات پلیسی در این زمینه ادامه داشت تا این‌که ساعت 45/9 صبح 26 شهریور امسال، یکی از شهروندان تهرانی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از حضور 2 سارق قمه به دست در محدوده بازار تهران خبر داد. پس از این تماس و عزیمت ماموران گشت انتظامی به محل حادثه، معلوم شد راکبان یک دستگاه موتورسیکلت با زور و تهدید قمه راه یک پیک موتوری را در خیابان سد کرده و قصد به سرقت بردن موتور و اموال وی را داشته‌اند که مردم به کمک مرد موتورسوار شتافته‌اند و سارقان به همین دلیل از محل حادثه گریخته‌اند.

با به دست آمدن این اطلاعات، بلافاصله ماموران به تعقیب سارقان شرور پرداختند و سرانجام پس از طی مسافتی، آنها را که با قمه قصد حمله به ماموران را داشتند، دستگیر کردند. با انتقال متهمان به مرکز پلیس آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و هرگونه سرقت را انکار و خود را دوست هم معرفی کردند.

سرقت پسرعموها از اصفهان تا تهران

سرهنگ قزلباش ادامه داد: با این احتمال که متهمان از افراد سابقه‌دار هستند، کارآگاهان به بررسی سوابق کیفری آنها پرداختند که مشخص شد، 2 مرد دستگیرشده، پسرعمو بوده و از سارقان و کیف‌قاپان حرفه‌ای هستند که به دفعات روانه زندان شده و از چندی قبل به اتهام اخاذی، زورگیری، کیف‌قاپی و سرقت تحت تعقیب پلیس استان اصفهان قرار دارند.

با مشخص شدن این موضوع، 2 متهم به نام‌های سعید و مهران، مورد بازجویی دوباره قرار گرفتند تا این‌که چند روز قبل راز سرقت‌های متعددی را برملا کردند.

اعتراف دزدان سابقه‌دار

مهران متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: یک سال قبل پس از آزادی از زندان همراه پسرعمو، دایی و چند نفر از اقوام باند جدیدی را تشکیل دادیم و با پرسه زدن در حوالی بانک‌های مختلف اصفهان، مشتریان را تعقیب می‌کردیم و پس از طی مسافتی با استفاده از فنون رزمی، آنها را بیهوش می‌کردیم و پول و چک‌های آنها را به سرقت می‌بردیم و در چند مرحله نیز با تهدید قمه راه مردم را سد کرده و پول و اموالشان را به سرقت برده‌ایم و در مواقعی هم پس از تعقیب، کیف آنها را می‌قاپیدیم. بعد از سرقت‌های متعدد که تحت تعقیب پلیس اصفهان قرار گرفتیم، به تهران آمدیم و از زمستان سال 87 سرقت‌ها را در تهران و با تشکیل یک گروه جدید آغاز کردیم.

متهم ادامه داد: ابتدا من و همدستانم با چند دستگاه موتورسیکلت در محله‌های مختلف تهران پرسه می‌زدیم و پیک‌های موتوری را شناسایی و با زور و تهدید قمه و اسلحه، پول و موتورسیکلت آنها را همراه محموله بارشان که اغلب گوشی‌های تلفن همراه بودند به سرقت می‌بردیم و برخی از شاکیان را که در مقابل خواسته‌هایمان مقاومت می‌کردند، با ضربه‌های قمه مجروح می‌کردیم و متواری می‌شدیم. متهم در ادامه اعترافاتش افزود: در مراحل بعدی با موتورسیکلت‌های مسروقه سراغ مشتریان بانک‌ها می‌رفتیم و پس از تعقیب آنها، هنگامی که منتظر تاکسی بودند، با استفاده از فنون رزمی آنها را غافلگیر و بیهوش می‌کردیم و پول و چک‌های همراه آنها را به سرقت می‌بردیم و اگر مقاومت می‌کردند، با قمه و چاقو آنها را مجروح یا با اسلحه تهدید به مرگ می‌کردیم. به دنبال اعتراف متهم، همدست وی هم گفته‌های او را تایید و به همکاری با اعضای باند در سرقت‌های تهران و اصفهان اعتراف کرد.

بنابر این گزارش، 2 متهم با قرار قانونی از سوی حیدری، بازپرس شعبه 10 دادسرای جنایی تهران روانه بازداشتگاه پلیس شدند و تحقیقات کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری دیگر اعضای باند و فاش شدن راز سرقت و اخاذی و زورگیری‌های آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها