استودیو فوکس قرن بیستم در تازه‌ترین پروژه سینمایی خود داستان زندگی حضرت موسی (ع) را از دوران کودکی تا رهایی بنی اسرائیل از ظلم فرعون به تصویر می‌کشد.
کد خبر: ۲۸۶۳۶۱

ورایتی اعلام کرد ، پیتر چرنین به همراه دایلان کلارک این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از آدام کوپر و بیل کولاژ تولید می‌کند و قرار است در آن از زاویه‌ای تازه به زندگی پرماجرای پیامبر قوم بنی اسرائیل پرداخته شود. ضمن اینکه جلوه‌های تصویری فیلم بسیار شبیه فیلم سینمایی «300» خواهد بود.

«کوپر و کولاژ» به تازگی فیلمنامه‌ای بر اساس رمان «موبی دیک» هرمان ملویل نوشته‌اند که قرار است تیمور بکمامبتوف روی صندلی کارگردانی آن بنشیند اما هنوز مشخص نیست داستان زندگی حضرت موسی (ع) را چه کسی به فیلم تبدیل می‌کند و بازیگران نقش‌های پیامبر و فرعون در این فیلم کدامیک از ستارگان سینما خواهند بود.

معروفترین فیلمی که بر اساس زندگی حضرت موسی (ع) در تاریخ سینما ساخته شده «ده فرمان» سیسیل ب.دمیل است که سال 1956 با بودجه 13.5 میلیون دلاری و بازی «چارلتن هستن» ، «یول براینر» و «آن باکستر» تولید شد. این فیلم در اکران عمومی 80 میلیون دلار فروخت و با ورود نسخه ویدئویی به بازار 43 میلیون دلار دیگر درآمد داشت.

«ده فرمان» در مراسم اسکار سال 1957 در هفت رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری نامزد دریافت جایزه شد و توانست در رشته بهترین جلوه‌های ویژه اسکار را از آن خود کند. «هستن» برای بازی در نقش حضرت موسی (ع) نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد درام از جوایز گلدن گلوب شد.

سال 1998 انیمیشن شاهزاده مصر به کارگردانی «برندا چاپمن» و «استیو هیکنر» تولید شد که در آن «ول کیلمر» به جای پیامبر قوم بنی اسرائیل حرف زده بود و «رالف فاینس» ، «میشل فایفر» ، «ساندرا بولاک» ، «جف گلدبلام» ، «دنی گلاور» ، «هلن میرن» و «استیو مارتین» دیگر صداپیشگان آن بودند. این فیلم 60 میلیون دلاری در دنیا 117 میلیون دلار فروخت و اسکار بهترین آواز را هم برد.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها