وزیر خارجه اسبق آمریکا پیر کهنه کار سیاست در آمریکا،با هشدار به اینکه اختلافات درباره جنگ افغانستان می تواند جریانی مانند زمان جنگ ویتنام را راه بیندازد، باراک اوباما را گرفتار در جهنم تمام نشدنی این جنگ دانست.
کد خبر: ۲۸۶۳۵۲

به گزارش خبرگزاری مهر، «هنری کیسینجر» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مقاله ای که در روزنامه آلمانی «دی ولت» به چاپ رسیده، اظهار داشت: تقاضای ژنرال «استنلی مک کریستال» فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در افغانستان برای افزایش نیروهای نظامی در این کشور، اوباما را در مخمصه ای وحشتناک گرفتار کرده است.

پیر سیاست خارجی آمریکا در ادامه مقاله خود نوشته است؛ اگر اوباما توصیه مک کریستال را رد کند و استدلال وی مبنی بر نامناسب بودن نیروهای حاضر برای این عملیات را رد کند وی مسئول عواقب بد این امر خواهد بود و اگر برعکس به این توصیه عمل کند مخالفان این جنگ آن را به عنوان جنگ اوباما توصیف خواهند کرد.

کیسینجر تلاش برای یافتن راهی برای توافق بین این دو گروه را هم بی نتیجه ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در ادامه خاطر نشان کرد که این یک جهنم غیر قابل رهایی برای رئیس جمهوری آمریکا است که می خواهد در این بحثها احترام همه طرفها را بدست آورد.

کیسینجر در ادامه با ابراز امیدواری در این باره که بحث های موجود در آمریکا درباره جنگ افغانستان جریانی مانند آنچه در زمان جنگ ویتنام و عراق پیدا کرد نیابد اظهار داشت: هر کدام از این جنگها در ابتدا مورد حمایت اکثر عموم بودند، اما به مرور بحث هایی درباره قابلیتهای موفقیت در این جنگها ایجاد شد. بخش در خور توجهی از عموم به خودشان آمدند و اساس اخلاقی چنین جنگها و تضادهایی را زیر سئوال بردند. به این ترتیب تقاضاها برای یک استراتژی خروج بلند شد.

وی در بخش دیگری از این مقاله نوشته است: استراتژی فعلی در افغانستان مبتنی بر دکترین قدیمی و سنتی مبارزه با شورش است به این ترتیب که یک حکومت مرکزی ایجاد شده و وی را موظف می کنیم که شرایط زندگی مردم را بهبود بخشد و از این حکومت تا مدتهای طولانی حمایت می شود تا زمانی که نیروهای حکومتی خود بتوانند وظایف خود را انجام دهند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها