عامل جنایت شهر قدس:

مرا زودتر اعدام کنید

عامل جنایت مرگبار خیابان شاهبوداغیان شهر قدس شهریار در جریان بازسازی صحنه‌‌های قتل، انگیزه‌اش را شک و سوءظن بی‌مورد نسبت به اعضای خانواده‌اش عنوان کرد و خواستار مجازات زودهنگام خود شد.
کد خبر: ۲۸۶۲۹۶

به گزارش «جام‌جم»، شامگاه شهریور امسال، به دنبال تیراندازی‌های بی‌‌محابای یک مرد 65 ساله به نام محمد از پشت بام یک مجتمع 5 طبقه‌ در خیابان شاهبوداغیان شهر قدس شهریار به سوی اعضای خانواده و رهگذران که به قتل 6 نفر و مجروح شدن 12 نفر منجر شده بود، وی پس از محاصره پلیس، خلع سلاح و دستگیر شد.

ماموران جنایی آگاهی شهریار پس از هماهنگی با قاضی ولیعهدی، کشیک ویژه قتل، اجساد قربانیان را به پزشکی قانونی و مجروحان را به بیمارستان انتقال دادند که با تلاش پزشکان نجات یافتند.

19 مهر امسال عامل جنایت پس از 49 روز که در بازداشت به سر می‌برد، به محل حادثه انتقال یافت و ساعت 9:40 صبح دیروز در حضور قاضی پرونده و ماموران محافظ، صحنه‌های حادثه را بازسازی کرد و انگیزه‌اش از ارتکاب 6 قتل و مجروح کردن 12 نفر دیگر را فقط یک شک بی‌مورد و سوءظن به اعضای خانواده‌اش و مرد همسایه عنوان و از وقوع حادثه ابراز تاسف کرد.

متهم: بی‌محابا شلیک می‌کردم

هنگام بازسازی صحنه‌های جنایت، خبرنگار جام‌جم گفتگویی با متهم و قاضی پرونده انجام داده است که در پی می‌آید:

چه شد که به چنین حادثه هولناکی اقدام کردید؟

واقعا از این که می‌بینم خانواده خودم و دیگر خانواده‌های بی‌گناه را داغدار کرده‌ام، بسیار ناراحت هستم و دچار عذاب وجدان شده‌ام و آرزوی مرگ می‌کنم. چندی پیش، پسر یکی از همسایه‌ها، یکی از آپارتمان‌هایم را خریداری کرد و هرازگاهی دوستان مجرد خود را به خانه‌اش می‌آورد. همین موضوع باعث رنجش خاطر من و خانواده و حتی همسایه‌ها شده بود. چند بار به مرد جوان و پدرش تذکر دادم، اما بی‌نتیجه بود.

عصر روز حادثه هم مرد جوان همراه برادرزاده‌اش با موتورسیکلتی مقابل در ورودی آپارتمان ایستاده بودند که به آنها اعتراض کردم اما توجهی نکردند. یک ساعت بعد به قصد ترساندن آنها به اتاقکی در انتهای پارکینگ رفتم و سلاحم را همراه خشاب و فشنگ‌ها که زیر تختخواب پنهان کرده بودم، برداشتم و سراغ آنها رفتم، اما آنها به منزل مرد همسایه در طبقه دوم رفته بودند.

بعد چه اتفاقی افتاد؟

وقتی سلاح را پر کردم، به طبقه دوم مجتمع رفتم که با مرد همسایه، پدر و برادرزاده‌اش روبه‌رو شدم، عصبانی شدم و به سویشان شلیک کردم و آنها مجروح شدند. در همین موقع دختر 15 ساله خانواده به نام فاطمه از خانه بیرون آمد و مرا دید. به سوی او نیز شلیک کردم که جسدش کنار پاهایم افتاد.

قصد پر کردن دوباره سلاح را داشتم که صدای همسر و دخترم را شنیدم. به سوی آنها در طبقه بعدی رفتم که وحشت کرده و فرار کردند. پس از فرار آنها متوجه شدم که مجروحان طبقه دوم با ورود به آسانسور فرار کرده‌اند. به دنبال این ماجرا به طبقه دوم رفتم و چند تیر به سمت پارکینگ شلیک کردم ولی فایده نداشت و آنها فرار کردند.

پس از بازگشت به طبقه سوم، به سوی همسر، دخترم و همسر دوم خود شلیک کردم که 2 نفر از آنها فوت کرده و دیگری مجروح شد. فکر می‌کنم 10 تا 20 گلوله در این محل شلیک کردم.

پس از قتل آنها، فرار کردی؟

نه، از پله‌ها پایین آمدم و برای کشتن یک قاچاقچی که مغازه‌اش در مجاورت مجتمع بود، رفتم، اما او آنجا نبود.

در همین موقع یک راننده پراید، مرا که مسلح بودم، در خیابان دید، وحشت کرد و قصد فرار داشت که چند گلوله به سوی او شلیک کردم و دوباره به مجتمع بازگشتم و به پشت‌بام رفتم که 6 نفر با چوب و چماق به سمتم آمدند تا باعث نجات دیگر اعضای خانواده خود شوند که به سوی آنها شلیک کردم و یکی از آنها را کشتم و یکی را مجروح کردم.

پس از شلیک چند تیر، وارد پشت‌بام شدم و به تیراندازی‌هایم ادامه دادم و پس از دستگیری بود که متوجه شدم عده‌ای بی‌گناه را کشته و مجروح کرده‌‌ام. همچنان به تیراندازی‌های مرگبار خود ادامه می‌دادم که ماموران، پشت‌بام را محاصره کردند. در همین موقع سلاح را روی زمین گذاشتم و خود را تسلیم کردم.

انگیزه‌ات از این حادثه چه بود؟

من به خاطر شک و سوءظن بی‌مورد به اعضای خانواده‌‌ام،‌ ناخواسته چنین حادثه تلخی را رقم زدم.

چرا در بازداشتگاه پلیس، قصد خودکشی داشتی؟

وقتی پس از چند روز به عمق فاجعه پی بردم، با کوبیدن سرم به دیوار بازداشتگاه، قصد خودکشی داشتم که موفق نشدم، حتی در روزهایی که در زندان بودم، چند بار اقدام به خودکشی کردم که ماموران زندان متوجه شده و مرا نجات دادند.

اکنون چه احساسی داری؟

واقعا ناراحتم. چهره افراد کشته شده ومجروح یک لحظه از جلوی چشمانم دور نمی‌شود و رهایم نمی‌کند. من علاوه بر داغدار کردن اعضای خانواده خود، خانواده این افراد بی‌گناه را نیز داغدار کرده‌‌ام و دلم می‌‌خواهد زود مجازات شوم.

گفتگو با قاضی پرونده

پرونده در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

قاضی ولیعهدی: متهم در تمام مراحل بازجویی، اعتراف کرده که به خاطر سوءظن و شک، جنایت‌ها را رقم زده است و پس از تحقیق از مرد همسایه معلوم شد که وی هیچ‌گونه ارتباطی با اعضای خانواده قاتل نداشته است. اکنون بازسازی صحنه قتل به پایان رسیده و متهم با تجدید قرار قانونی روانه زندان خواهد شد تا بزودی پزشکی قانونی نظریه‌های قطعی درخصوص حادثه‌دیدگان را به مراجع قضایی اعلام کند و بعد در ماه‌های آتی پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه متهم، به دادگاه کیفری استان تهران ارسال خواهد شد تا درخصوص مجازات متهم تصمیم‌گیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها