دو نفر کلاهبردارکه با تاسیس شرکت کاغذی و تحت عنوان پرداخت سود در قبال سرمایه‌گذاری و خرید سهام شرکت مذکور اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده و متواری شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۸۶۲۶۹

سرهنگ احمدی پلیس آگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به شکایت 30 نفر از شهروندان اراکی به پلیس آگاهی درخصوص کلاهبرداری افراد متواری و با توجه به اهمیت پرونده اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با کلاهبرداری برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند. طبق گزارش شاکیان مشخص شد که متهمان تحت تعقیب با راه‌اندازی شرکت کاغذی و درج تبلیغات گسترده در مطبوعات مبنی بر پرداخت تسهیلات و سود بالا به متقاضیان و سرمایه‌گذاران، ضمن جلب اعتماد موفق به فریب عده‌ای از شهروندان شده بودند.

کلاهبرداران برای اینکه مورد ظن متقاضیان واقع نشوند در چند مرحله پیاپی آنها را به دفاتر شرکت خود کشانده و با انجام مانورهای متقلبانه درخصوص طرح‌های خود و سودهای حاصل از آن با آنها صحبت می‌کردند به این ترتیب کلاهبرداران مبلغی بالغ بر یک میلیارد و پانصد هزار تومان را کلاهبرداری و با تخلیه شرکت کاغذی خود متواری شدند (لازم به ذکر است کلاهبرداران در قبال دریافت پول چک‌هایی را به مالباختگان داده بودند که همگی در موعد اعلام شده از طرف بانک به دلیل عدم موجودی برگشت خورده بودند). با دریافت این اطلاعات کارآگاهان پلیس به دنبال رد متهمان رفته و در اولین مرحله با ترسیم تصاویر فرضی و استفاده از روش‌های علمی و ترفندهای خاص پلیسی در کوتاه‌ترین زمان موفق به شناسایی هویت واقعیت متهمان واقعی متهمان به نام‌های «محسن ـ ر» و «محمدرضا ـ ر» شدند. با انجام تحقیقات فراوان و پیگیری اطلاعات به دست آمده مشخص شد که متهمان پس از دریافت مبالغ کلاهبرداری شده از اراک به تهران گریخته‌اند. در نهایت کارآگاهان موفق شدند با استفاده از اطلاعاتی که مالباختگان در اختیار آنها قرار داده بودند مخفیگاه متهمان را در تهران شناسایی کنند و آنان را قبل از این که بتوانند فرار کنند به دام بیندازند. با اعتراف به انجام کلاهبرداری و شناسایی توسط مالباختگان متهمان با صدور قرار روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها