رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: آنفلوآنزا حتی از سرماخوردگی های ویروسی فصلی در مکه و مدینه سبک تر است و حجاج در حج تمتع امسال با رعایت نکات بهداشتی مشکلی نخواهند داشت.
کد خبر: ۲۸۶۲۶۰

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حلی ساز افزود: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر موظف شده است تمهیدات لازم را برای خدمت رسانی به مبتلایان احتمالی به بیماری آنفلوآنزای A در مکه و مدینه فراهم کند.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: تاریخچه آنفلوانزای A تاکنون نشان می دهد که این بیماری ویروسی در تعداد زیادی از مبتلایان به صورت خود به خود و بدون نیاز به مداخله پزشکی بهبود می یابد اما در عین حال ما از هم اکنون در حال تدارک مقدار مورد نیاز دارو، امکانات معاینه ای و آماده سازی بخش های بستری و آی سی یو برای حجاجی هستیم که احتمال دارد بیماری در آنها شدت یابد.


وی همچنین با بیان اینکه تاکنون موارد ابتلا از بین حجاج شدید نبوده و به آسانی درمان شده اند اضافه کرد: به نظر ما این آنفلوانزا حتی از سرماخوردگی های ویروسی فصلی در مکه و مدینه سبک تر است و معتقدیم در صورتی که حجاج نکات بهداشتی را بخوبی رعایت کنند مشکلی در باره این بیماری در حج تمتع امسال نخواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها