چیرو با بوسنی در پلی‌اف

‌16مسافر آفریقای جنوبی مشخص شد

آفریقای جنوبی نیمی از مهمانان سال آینده‌ خود در جام جهانی فوتبال را شناخت.در پایان رقابت‌های شنبه شب مقدماتی جام جهانی در نقاط مختلف جهان چهره‌ 16 تیم حاضر در رقابت‌های جام جهانی نوزدهم فوتبال مشخص شد.
کد خبر: ۲۸۶۱۸۸

تیم‌های هلند، انگلیس، اسپانیا، آلمان، دانمارک، صربستان و ایتالیا از قاره‌ اروپا، آفریقای جنوبی (میزبان رقابت‌ها) ، غنا و ساحل عاج از آفریقا ، برزیل، پاراگوئه و شیلی از منطقه‌ آمریکای جنوبی، استرالیا، ‌ژاپن، کره جنوبی و شمالی از قاره‌ آسیا تیم‌هایی هستند که تاکنون جواز حضور در نخستین جام جهانی در قاره‌ سیاه را از آن خود کردند.

اروپا

شنبه شب تکلیف صعود چهار تیم از قاره‌ سبز مشخص شد.آلمان، دانمارک، صربستان و ایتالیا چهار تیمی بودند که با نتایج شنبه شب توانستند به آفریقای جنوبی راه پیدا کنند. پیش از این سه تیم هلند، انگلیس و اسپانیا تکلیف خود را روشن کرده بودند.

در گروه یک رقابت‌ها ، دانمارک با پیروزی یک بر صفر خانگی برابر سوئد خیالش را از بابت حضور در جنوبی‌ترین کشور قاره‌ آفریقا آسوده کرد. پیروزی سه بر صفر پرتغال بر مجارستان و همچنین شکستی که سوئد در خانه‌ دانمارک متحمل شد، شاگردان کارلوس کرش، سرمربی پرتغال را برای حضور در جام جهانی امیدوارتر کرد. دانمارک نخستین بار پس از سال 2004 توانست سوئد را شکست دهد.

در جدول گروه یک رقابت‌ها، دانمارک با 21 امتیاز صعودش به جام جهانی را قطعی کرده است. پرتغال با 16 و سوئد با 15 امتیاز می‌توانند امیدوار به حضور در رقابت‌های پلی‌آف باشند.

در گروه دوم رقابت‌ها ، یونان با چهار گلی که «تئوفانیس گکاس» به ثمر رساند، پنج بر دو از سد لتونی گذشت تا برای حضور در جام جهانی امیدوار شود. سوئیس هم با پیروزی سه بر صفر در خانه‌ لوکزامبورگ گامی بلند به سوی آفریقای جنوبی برداشت. رژیم صهیونیستی هم در این گروه سه بر یک از سد مولداوی گذشت.

در جدول گروه دوم، سوئیس با 20 امتیاز صدرنشین است. یونان هم با 17 امتیاز امید فراوانی برای حضور در رقابت‌های پلی‌آف دارد.

در گروه سوم رقابت‌ها ، چک با نتیجه‌ دو بر صفر از سد لهستان، یکی از دو میزبان یورو 2012 گذشت. اسلوونی هم با پیروزی دو بر صفر در خانه‌ اسلواکی باعث شد تا میزبان فرصت بزرگش برای راهیابی به جام جهانی را برای نخستین بار از دست بدهد.

در جدول گروه سوم، اسلواکی با 19 امتیاز همچنان صدرنشین است. اسلوونی با 17 امتیاز در مکان دوم جای دارد. چک هم با 15 امتیاز برای حضور در رقابت‌های پلی‌آف چشم به دیدارهای چهارشنبه دوخته است.

در گروه چهارم رقابت‌ها ، آلمان در روسیه شاگردان گاس هیدینک را متوقف کرد و با تک گل میروسلاو کلوزه توانست راهی جام جهانی شود. فنلاند در همین شب دو بر یک از سد ولز گذشت. آذربایجان هم نخستین پیروزی خود را در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 بدست آورد.

به این ترتیب در جدول این گروه از رقابت‌ها، آلمان با 25 امتیاز با خیالی آسوده راهی جام جهانی شد، روسیه هم با 21 امتیاز راهی رقابت‌های پلی‌آف خواهد شد.

در گروه پنجم رقابت‌ها ، شاگردان میروسلاو بلاژویچ با پیروزی دو بر صفر برابر استونی راهی رقابت‌های پلی‌آف شدند. پیش از این صعود اسپانیا، قهرمان یورو 2008 از این گروه به عنوان صدرنشین به جام جهانی قطعی شده بود. ماتادورها شنبه شب در خانه ارمنستان به زحمت توانستند این تیم را دو بر یک شکست دهند. بلژیک ناامید هم درنخستین دیدار خود با مربیگری «دیک ادووکات» هلندی توانست ترکیه را با نتیجه‌ دو بر صفر شکست دهد.

در جدول این گروه از رقابت‌ها، اسپانیا با 27 امتیاز به جام جهانی راه یافته است. بوسنی و هرزگوین هم با 19 امتیاز خود را در مرحله‌ی پلی‌آف می‌بیند.

در گروه ششم رقابت‌ها ، انگلیس که پیش از این به جام جهانی راه یافته بود، در خانه‌ اوکراین یک بر صفر تن به شکست داد تا نخستین باخت خود در رقابت‌های مقدماتی را تجربه کند. روسیه سفید هم با نتیجه‌ چهار بر صفر از سد قزاقستان عبور کرد.

در جدول این رقابت‌ها، انگلیس با 24 امتیاز به جام جهانی راه یافته است. اوکراین 18 و کرواسی 17 امتیازی با قرار داشتن در مکان‌های دوم و سوم امید زیادی به دیدارهای چهارشنبه شب و راهیابی به رقابت‌های پلی‌آف دارند.

در گروه هفتم رقابت‌ها ، فرانسه با پیروزی پنج بر صفر برابر جزایر فارو به طور قطع در رقابت‌های پلی‌آف حاضر خواهد بود. صربستان با پیروزی پنج بر صفر برابر رومانی از این گروه به عنوان صدرنشین راهی جام جهانی شد. اتریش هم با حساب دو بر یک از سد لیتوانی گذشت.

در جدول این گروه از رقابت‌ها، صربستان با 22 امتیاز صدرنشین است. فرانسه هم با 18 امتیاز در مکان دوم جای دارد.

در گروه هشتم رقابت‌ها ، ایتالیا با تساوی دو بر دو در خانه‌ ایرلند توانست به جام جهانی راه یابد تا آفریقای جنوبی پذیرای مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی 2006 باشد. در دیگر دیدارهای این گروه قبرس چهار بر یک از سد بلغارستان گذشت. مونته‌نگرو هم دو بر یک گرجستان را شکست داد. از این گروه آتزوری با 21 امتیاز راهی جام جهانی شد. ایرلند هم با 17 امتیاز خود را در رقابت‌های پلی‌آف می‌بیند.

در گروه نهم رقابت‌ها ، هلند پیش از این صعودش را به جام جهانی قطعی کرده است. پس از نارنجی‌پوشان که تمام دیدارهای خود را در رقابت‌های انتخابی با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند، نروژ با 9 امتیاز در مکان دوم جای دارد اما، این امتیازها برای قرار گرفتن وایکینگ‌ها در میان هشت تیم برتر دوم گروه‌های 9 گانه کافی نخواهد بود.

چهار تیم روسیه، بوسنی و هرزگوین، فرانسه و جمهوری ایرلند به طور قطع در مرحله‌ پلی‌اف حاضر خواهند بود.

آمریکای جنوبی

آرژانتین با پیروزی دو بر یک برابر پرو به مکان چهارم جدول رقابت‌های انتخابی در منطقه آمریکای جنوبی راه یافت. شاگردان مارادونا با گلزنی «گونسالو هیگوآین» و «مارتین پالرمو» توانستند دو بر یک مهمان خود را شکست دهند و با 25 امتیاز پس از برزیل، پاراگوئه و شیلی در مکان چهارم جدول این منطقه از رقابت‌ها جای بگیرند. آرژانتین چهارشنبه شب با اروگوئه، تیم پنجم جدول دوئلی مستقیم بر سر راهیابی به جام جهانی خواهد داشت. اروگوئه که دو بر یک اکوادور را شکست داد، با 24 امتیاز در مکان پنجم گروه امید فراوانی به حضور در مکان چهارم یا بازی‌های پلی‌آف در این منطقه دارد.

در دیگر دیدارها شیلی چهار بر دو از سد کلمبیا گذشت و 30 امتیازی شد. پاراگوئه هم دو بر یک ونزوئلا را شکست داد. در ادامه‌ این رقابت‌ها برزیل یکشنبه شب مهمان بولیوی قعرنشین خواهد بود.

پیش از این تکلیف صعود تیم‌های برزیل و پاراگوئه از این منطقه از رقابت‌ها روشن شده بود. شیلی هم با 30 امتیاز سومین تیم راه یافته به جام جهانی از این منطقه از رقابت‌ها لقب گرفت.

 آفریقا

ساحل عاج با تساوی یک بر یک در خانه مالاوی راهی جام جهانی شد. این تیم در جام جهانی 2006 هم یکی از نمایندگان قاره‌ آفریقا بود. در دیگر رقابت‌های این قاره ، گابن سه بر یک مراکش را برد. کامرون سه بر صفر از سد توگو گذشت. مصر هم در خانه‌ زامبیا با یک گل به پیروزی رسید.

منطقه‌ آمریکای شمالی - مرکزی و حوزه‌ دریای کارائیب

آمریکا سه بر دو هندوراس را برد. مکزیک چهار بر یک السالوادور را از پیش‌رو برداشت. کاستاریکا هم با مربی آشنایش «رنه رودریگز سیموئز» چهار بر صفر ترینیداد و توباگو را شکست داد.

در جدول این رقابت‌ها ، آمریکا با 19 امتیاز صدرنشین است. مکزیک با 18 امتیاز دوم است و کاستاریکا با 15 امتیاز در مکان سوم جای دارد.

در رقابت پلی‌آف منطقه‌ آسیا و اقیانوسیه هم تیم‌های بحرین و نیوزیلند با تساوی بدون گل در منامه تکلیف حضور خود در جام جهانی را به رقابت‌ چهارشنبه موکول کردند.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها