تا پایان امسال صورت می‌گیرد

برداشت 3 هزار تن پسته در شهرستان فردوس

رضا مهمیز کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 3 هزار تن پسته خشک از باغ‌های شهرستان فردوس برداشت شود.
کد خبر: ۲۸۶۱۲۲

به گزارش فارس ، این کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فردوس عصر امروز در بازدید از باغات فردوس با بیان اینکه این میزان نسبت به سال گذشته 100 تن افزایش دارد، گفت: 3 هزار و 100 هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت پسته است که 2 هزار هکتار آن بارور است.

وی ارزش اقتصادی پسته تولید شده را 18 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: کله قوچی ، فندقی ، احمد آقایی ، اکبری و محلی مهم‌ترین ارقام پسته در شهرستان فردوس هستند.

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فردوس خواستار تشکیل تعاونی پسته‌کاران در این شهرستان شد و گفت: 2هزار بهره‌بردار پسته در شهرستان فردوس فعال هستند.

محمد شبانی بخشدار «زهان قاین» نیز گفت: برداشت زرشک از 2 هزار و 600 هکتار از باغات بخش «زهان» شهرستان «قاین» آغاز شده است.پیش‌بینی می‌شود امسال 6 هزار تن زرشک به ارزش 6 میلیارد تومان از زمین‌ های کشاورزی این بخش برداشت شود که نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه 60 درصد از زرشک کشور و خراسان جنوبی در زهان تولید می‌شود ، افزود: 15 هزار بهره ‌بردار زرشک در این بخش فعال هستند.

رضا گلی مدیرعامل شرکت تعاونی باغداران زرشک بخش «زهان» هم باثبات نبودن بازار، نبود خرید تضمینی این محصول و ایجاد واحدهای فرآوری آن را از مهم‌ترین مشکلات زرشکاران این بخش برشمرد. در حال حاضر یک هزار و 500 نفر عضو تعاونی باغداران زرشک بخش «زهان» هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها