شهردار تهران با بیان اینکه عملیات عمرانی احداث تونل توحید درست براساس روز شمار به اتمام خواهد رسید گفت: امیدواریم بتوانیم تا روز عید سعید غدیر این تونل مهم و بزرگ شهر تهران را برای تردد خودروها و بهره برداری کامل آماده کنیم.
کد خبر: ۲۸۶۱۲۱

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف صبح شنبه در حاشیه افتتاح پل سواره روی روشندلان در جمع خبرنگاران افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بر اساس روزشمار عملیات عمرانی تونل توحید تا 27 روز دیگر به اتمام برسد و پس از آن به یک ماه زمان برای جمع کردن کارگاهها و نصب سیستمهای هوشمند، ایمنی، تجهیزات و سیستمهای آتشنشانی و ... نیازمندیم و امیدواریم بتوانیم تا روز عید سعید غدیر این تونل مهم و بزرگ شهر تهران را برای تردد خودروها و بهره برداری کامل آماده کنیم.

وی تصریح کرد: جمع کردن کارگاه و نصب سیستمهای هوشمند و تجهیزات مورد نیاز تونل زمان بر است اما ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار پایتخت افزود: در پروژه های عمرانی برای رفع معارضین و مشکلات تاسیساتی زمان زیادی صرف می شود که کنترل این زمان در اختیار ما قرار ندارد اما اگر مشکلات تاسیساتی و معارضین نبود تمام پروژه های عمرانی در مدت زمان بسیار کمتری به اتمام می رسیدند. چنانچه می توانستیم عملیات عمرانی احداث تونل توحید را به جای 29 ماه در 20 ماه محقق سازیم.

به گفته وی، تونل توحید در طول تاریخ بلدیه شهر تهران یعنی 90 سال قبل یک پروژه بی نظیر است و این پروژه با هیچ پروژه شهری دیگر قابل قیاس نیست.

قالیباف افزود: پروژه تونل توحید از هر لحاظ از نوع طراحی، حجم کار، قیمت تمام شده، تاثیرات ترافیکی و اقتصادی و غیره قابل مقایسه با سایر پروژه های شهری نیست و در همه این زمینه ها رکورد خواهد زد.

شهردار تهران در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اعضای شورای شهر پس از بازدید از تونل توحید زمان احداث و بهره برداری از این تونل را دهه فجر اعلام کرده اند آیا این اظهار نظرها شائبه سیاسی دارد گفت: به طور حتم اگر اعضای شورای شهر بدانند این پروژه یک روز هم زودتر به اتمام خواهد رسید خوشحال خواهند شد و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که عملیات عمرانی تونل در زمان مقرر و براساس روز شمار به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه تونل توحید که از نظر حجم کاری سه برابر تونل رسالت است در 29 ماه عملیات عمرانی اش در حال اجرا است گفت: احداث تونل رسالت 11 سال به طول انجامید ولی کسی نپرسید چرا این پروژه که هزینه برآرود شده اولیه اش5/7 میلیارد تومان بوده پس از 11 سال با 80 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

شهردار تهران تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه های عمرانی با تمام دقت و در کوتاه ترین زمان و کمترین هزنیه ها خواهیم کرد.

قالیباف افزود: اگر برج میلاد 10 سال دیگر هم در آن گوشه تهران می‌ماند کسی سئوال نمی‌کرد که این پروژه کی تمام می‌شود در حالی که برج میلاد یک پروژه یونیک و با سختی‌های کار بسیار بود که از جمله آنها می توان کار در ارتفاع 300 متری با سرمای 36 درجه زیر صفر زمستان سال 86 را مثال زد.

شهردار تهران افزود: در عین حال برخی اقلام اصلی این پروژه در تحریم بود و به سختی آنها را تامین کردیم. اما متاسفانه با وجود اطلاع از همه‌ این مسائل برخی رسانه‌ها باز هم به گونه‌ای قلم می‌زنند که خارج از انصاف است، هر چند که تاثیری در روحیه‌ ما ندارد و مردم هم هشیار هستند و قضاوت خود را می‌کنند.

قالیباف باز هم از مردم ساکن در خیابانهای اطراف تونل توحید و محدوده نواب و شهروندانی که از این مسیر تردد می‌کنند عذرخواهی کرد و گفت: هر بار که از این محدوده عبور می‌کنم، سرم را در خودرو پایین می‌گیرم تا کسی من را نبیند و شرمنده مردمی که در آن ترافیک مانده‌اند، نشوم اما به هرحال بهره برداری از چنین پروژه هایی بدون تحمل سختی نمی شود.

وی ضمن عذرخواهی از مردم محله جوادیه و سایر شهروندانی که از این مسیر تردد می‌کنند، گفت: طراحی پل به جهت فنی و زیبایی در خاورمیانه بی‌نظیر است و مردم شهر تهران نباید همواره پلهای یکنواخت، سیمانی و یا بتنی را تجربه کنند و شهروندان باید زیبایی را در اطرافشان احساس کنند.

شهردار تهران ادامه داد: این پل به صورت یونیک ساخته می‌شود و ساخت آن در نوع خود بی‌نظیر است اما در شرایط فعلی چاره‌ای جز اعمال این محدودیت‌ها نداریم و امیدواریم در آینده نزدیک با افتتاح این پل یکی از گلوگاههای مهم شهر تهران با گشایش مناسبی روبرو شود.

قالیباف همچنین از افتتاح پل تیرانداز در انتهای خیابان دماوند در آینده‌ای نزدیک خبر داد که به این ترتیب یکی از گلوگاههای شرقی تهران نیز با گشایش ترافیکی روبرو خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری با این مضمون که وزیر کشور تاکید کرده که مردم شهر نباید عوارض شهری سنگین پرداخت کنند، اضافه کرد: این که مردم عوارض پرداخت نکنند درست نیست، پرداخت عوارض برای شهر لازم است اما باید عدالت در آن رعایت شود چرا که در برخی موارد کمترین و بیشترین مصرف‌کنندگان خدمات شهری به صورت مساوی عوارض پرداخت می‌کنند که این عین عدالت نیست و باید اصلاح شود.

وی افزود: کار درست، اصلاح روند اخذ عوارض از مردم است نه این که عوارض از مردم نگیریم و دستگاه‌های دولتی نیز باید عوارض خود را بدون تاخیر پرداخت کنند تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

شهردار تهران افزود: این درست نیست که یک نفر در شمال تهران و یا مناطق تجاری 20 کیلو زباله تولید می‌کند و یک نفر در مناطق جنوبی و خانه‌های 40 متری نیم کیلو زباله تولید می‌کند عوارض یکسان پرداخت کنند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با افزایش تعداد آتش‌سوزیهای محدوده بازار تاریخی تهران و نبود سیستمهای ایمنی در این محدوده گفت: اتفاقات بازار و خسارتهای وارد شده در بیشتر موارد به دلیل بی‌توجهی و کم دقتی بازاریان به مسائل ایمنی بوده است.

قالیباف افزود: ‌بازار تهران از نقاط آسیب‌پذیر شهر است اما متاسفانه تجهیزات لازم در آن وجود ندارد و باید نسبت به استقرار تجهیزات ایمنی و دسترسی‌های لازم در زمان وقوع حادثه هر چه زودتر اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها