بازهم انقلاب جدیدی در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های نوین به وقوع پیوست تا در آخرین مورد نرم‌افزار گوگل‌ارث بخواهد محوطه‌های تاریخی گم‌شده را پیدا کند. هنوز چند سالی از استفاده از این تکنولوژی که توسط شرکت گوگل برای تماشای مجازی گوشه گوشه جهان توسط ماهواره‌ای در سطح زمین نمی‌گذرد که محققان پی برده‌اند از این تکنولوژی می‌توانند برای کاوش منطقه‌های مختلف تاریخی استفاده کنند. اکنون در بسیاری از مناطق مختلف جهان مناطق تاریخی پنهانی وجود دارند که به واسطه نوع اقلیم و آب و هوا و بعضا عدم دسترسی به آنها از دید محققان و باستان‌شناسان پنهان مانده است. بر همین اساس در راستای شناسایی تمدن‌های فراموش شده تاریخی، از سال‌ها پیش چند موسسه فرهنگی غیرانتفاعی در کشورهای مکزیک و پرو که بخش اعظم آثار تاریخی قاره آمریکای جنوبی در آنها قرار دارد، تلاش‌هایی را برای کشف آثاری از مردم تمدن‌های ناشناخته این قاره آغاز کرده‌اند و در نخستین گام قصد دارند، با استفاده از نرم‌افزار گوگل‌ارث، محوطه‌های تاریخی ناشناخته را شناسایی و سپس نسبت به بررسی آنها از نزدیک اقدام کنند.
کد خبر: ۲۸۶۱۱۲

منطقه آمریکای جنوبی از هزاران سال پیش، محل زندگی مردم و‌تمدن‌هایی بوده است که برخی از آنها مانند 3 تمدن مایا، آزتک و اینکا شناخته‌شده هستند و برخی دیگر با گذشته قرن‌ها از انقراض آنها به فراموشی سپرده شده‌اند و فقط در کتیبه‌های تاریخی، داستان‌ها یا اشعار بومیان می‌توان نشانی از آنها یافت. این منطقه که از نگاهی به بهشت باستان‌شناسان تمدن‌های تاریخی مشهور است می‌تواند اکنون توسط تصاویر ماهواره‌ای که توسط گوگل ارث گرفته می‌شود مورد بررسی موشکافانه قرار بگیرد.

جالب آن است که در سال‌های گذشته، محوطه‌های تاریخی زیادی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای شناسایی شده‌اند که نزدیک به 100 محوطه از آنها در منطقه آمریکای جنوبی بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها