گروه سیاسی: انتخاب مجدد علی لاریجانی در سمت ریاست فراکسیون اصولگرایان مجلس در درون طیف‌های مختلف سیاسی مجلس، واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت. بعد از رای شورای مرکزی فراکسیون به ریاست مجدد علی لاریجانی با 24 رای موافق در مقابل مرتضی آقاتهرانی با 7 رای موافق، اعضای 44 نفره این شورا که بنا به گفته‌ای تنها 32 نفر آنان، جهت دادن رای در جلسه حضور داشتند، ترجیح دادند وحدت میان این طیف را همچنان حفظ کنند و ریاست مجلس و ریاست فراکسیون را به فرد واحدی بسپارند.
کد خبر: ۲۸۶۰۲۷

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با به فال نیک گرفتن رقابت‌های داخلی در فراکسیون اصولگرایان گفت: امیدواریم که سال‌ آینده با وحدت بهتری در میان اصولگرایان بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم و دولت نیز تعامل خود را با فراکسیون بیشتر کند. باهنر که در انتخابات اخیر هیات رئیسه فراکسیون، سمت نایب رئیسی فراکسیون را به دست آورده است، افزود: حمایت منطقی و قانونی و تاکید بر استقلال قوا از اصول اساسی در فراکسیون خواهد بود. وی با اشاره به برخی عوامل اختلاف‌برانگیز در داخل فراکسیون گفت: باید این مسائل با مدیریت و وحدت میان اصولگرایان حل شود. حمیدرضا رسایی، نماینده تهران و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی که رضایت چندانی از انتخاب علی لاریجانی به سمت ریاست فراکسیون اصولگرایان ندارد، درخصوص برگزاری این انتخابات اظهار کرد: فراکسیونی که نمایندگان اقلیت از ریاست آن حمایت کنند، دارای مسیری درست نیست.

وی با اشاره به این که علی لاریجانی قول داده است مسیر فراکسیون را تغییر دهد، گفت: اگر آقای لاریجانی، عیب‌هایش را برطرف کند، ما نیز کار خود را در فراکسیون اصولگرایان ادامه می‌دهیم. نمایندگان دیگری از اعضای فراکسیون اصولگرایان نیز با تاکید بر این که وحدت و انسجام در این انتخاب تاثیر زیادی داشته است، خاطرنشان کردند: با انتخاب علی لاریجانی، دوگانگی‌ها برطرف خواهد شد. نمایندگان با اشاره به این که این انتخاب نشان می‌دهد، مجلس و فراکسیون علاقه‌مندند همچنان ریاست مجلس و فراکسیون یکی باشد، خاطرنشان کردند که این تصمیم برای اتخاذ تصمیمات بعدی مفید خواهد بود و نقطه پایانی بر اختلاف میان اصولگرایان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها