گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و کشورهای 1+5 در ژنو گفت: به نظرم آرام آرام اراده‌ای در جهت تعامل مثبت و سازنده در حال شکل‌گیری است که ما از آن استقبال می‌کنیم. به گزارش «جام‌جم»، محمود احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به توافقات صورت گرفته در مذاکرات ژنو، گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات مثبت است و اگر اراده‌ای برای شکل دادن به همکاری‌های جمعی درباره مسائل جهانی وجود داشته باشد، ما از آن استقبال می‌کنیم و به نظر می‌رسد مذاکرات ژنو یک ظرفیت و فرصت مناسب برای این همکاری‌هاست.
کد خبر: ۲۸۶۰۲۲

احمدی‌نژاد، مذاکرات ژنو را گامی رو به جلو خواند و ابراز امیدواری کرد که با همین روند رو به جلو بتوان همکاری سازنده‌ای برای حل همه مسائل جهانی داشت. احمدی‌نژاد افزود: در این مذاکرات، برخی کشورها رفتار بهتری نسبت به گذشته داشتند و براساس آنچه مشاهده کردیم منطق عدالت و احترام به دیگران آرام آرام دارد جا می‌افتد و این گفتگوها مبنای خوبی برای ادامه مذاکرات است. احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره دیدار نمایندگان ایران و آمریکا در حاشیه نشست ژنو گفت: ما بجز رژیم صهیونیستی، برای تعامل با هیچ کشور دیگری، حد و مرزی نگذاشته‌ایم و با همین رویکرد نیز عمل می‌کنیم. وی با بیان این‌که مذاکرات دو طرف دارای چارچوب منطقی و روشنی بوده است، گفت: این مذاکرات حول محورهایی چون احترام و عدالت، پیگیری بسته پیشنهادی ایران، خلع سلاح جهانی و بهره‌مندی کشورها برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و همچنین خریداری سوخت 20 درصد برای نیروگاه تهران بوده است.

هنوز تهیه سوخت از هیچ کشوری قطعی نشده است

رئیس‌جمهور درخصوص توافقات صورت گرفته برای تامین سوخت 20 درصد برای رآکتور تهران از آغاز گفتگوی کارشناسان ایران با کارشناسان کشورهای فروشنده سوخت تا چند روز دیگر خبر داد و گفت: هنوز تهیه سوخت از هیچ کشوری قطعی نشده است و با هر کسی که تمایل داشته باشد، در این زمینه گفتگو می‌کنیم. وی افزود: در این زمینه شاهد پیشنهادهایی به صورت فردی و گروهی بوده‌ایم که در روزهای آینده گفتگوها انجام می‌شود. احمدی‌نژاد با اشاره به اظهارات نمایندگان برخی کشورها مبنی بر این‌که فرانسوی‌ها هم آماده تأمین سوخت رآکتور تهران هستند، گفت: آنها باید پیشنهادشان را رسما اعلام کنند تا بررسی کنیم. رئیس‌جمهور همچنین درخصوص صحبت‌های اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر این‌که ایران کد 3/1 را درخصوص تأسیسات هسته‌ای رعایت نکرده است، گفت: این یک مورد حقوقی است و در این خصوص برداشت البرادعی با برداشت ما متفاوت است.

برای پیگیری وظایف وزارتخانه به واشنگتن رفتم

همچنین منوچهر متکی، وزیر امورخارجه در حاشیه نشست دولت درخصوص سفر اخیرش به واشنگتن گفت: وزارت امور خارجه وظایفی دارد که باید آنها را پیگیری کند و یکی از آنها، در ارتباط با امور ایرانیان خارج از کشور است. وی همچنین برخی شایعات در خصوص دیدارش با شورای روابط خارجی آمریکا در جریان سفر به واشنگتن را تکذیب کرد.

سفرهای استانی مهرماه آغاز می‌شود

علی سعیدلو معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی هم در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دور سوم سفرهای استانی در ماه جاری آغاز می‌شود، درباره ویژگی‌های این سفرها گفت: در این دور، وزیران در شهرستان‌ها و روستاها بیشتر وقت خواهند گذاشت و البته رئیس‌جمهور هم در این سفرها حضور خواهد داشت. وی افزود: محتوای دور سوم سفرها کمی تغییر می‌کند.

هیچگونه فشاری درباره برنج‌های وارداتی وجود ندارد

غضنفری، وزیر بازرگانی نیز در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اعمال برخی فشارها بر موسسه استاندارد در مورد برنج‌های وارداتی گفت: هیچ‌گونه فشاری وجود ندارد و هم‌اکنون وزارت بهداشت و استاندارد در حال تعامل هستند و جای نگرانی نیست.

آغاز واگذاری مسکن مهر از دهه فجر

همچنین علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی از آغاز واگذاری واحدهای مسکونی ساخته شده در طرح مسکن مهر از دهه فجر امسال خبر داد.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود انبوه‌سازان برای سرعت دادن به اجرای طرح مسکن مهر گفت: با توجه درخواست رئیس‌جمهور برای تسریع در اقدامات مسکن مهر، اعتباری 3500 میلیارد تومانی به استان‌ها ابلاغ شده است و اخیرا نیز از استانداران خواستیم که پرداخت وام 15 میلیون تومانی را تسریع کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها