مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد: در صورت تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه در مجلس، قیمت هر متر مکعب گاز به حدود 100 تا 120 تومان افزایش می یابد.
کد خبر: ۲۸۵۹۶۸

عزیزالله رمضانی در گفتگو با مهر درباره میزان افزایش قیمت گاز طبیعی در صورت تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه ها در مجلس، گفت: متوسط قیمت واقعی گاز طبیعی در صورت تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه ها در مجلس شورای اسلامی مشخص خواهد شد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه بر اساس تصویب این طرح باید قیمتهای گاز طبیعی استخراج شود، تصریح کرد: برآوردهای اولیه حاکی از آن است با تصویب این طرح بهای هر متر مکعب گاز طبیعی به حدود 100 تا 120 تومان در سال اول اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز نیز پیش از این با بیان اینکه در 5 ماهه پایانی سال مصرف کنندگان دهکهای یک و دو ازحداکثر یارانه با قیمت بسیار معقول برخوردارمی شوند، گفته بود: در شهر تهران قیمت گاز برای مصرف کنندگانی که تا 200 متر مکعب گاز در ماه مصرف کنند 45 ریال خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت گاز در بودجه 69 تومان در نظر گرفته شده است، اظهار کرده بود: در دهکهای 3 تا 7 میزان یارانه کاهش خواهد یافت، بدین ترتیب که در شهر تهران مصرف کنندگانی که از 201 تا 650 مترمکعب درماه گاز مصرف کنند به ازای هر متر مکعب باید 100 ریال پرداخت کنند.

رمضانی یادآور شده بود: در دهکهای 8 تا 10 نیز قیمت گاز از بالای یکصد ریال شروع و تا 779 ریال افزایش خواهد داشت.

بررسی طرح هدفمند کردن یارانه از هفته جاری در مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها