وزیر امورخارجه تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال حاضر در شرایطی نیست که بتواند قضاوتی درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران داشته باشد و نتیجه ای را اعلام کند بلکه هنوز در جریان جمع آوری اطلاعات و تصمیم گیری است .
کد خبر: ۲۸۵۹۶
به گزارش ایسنا خرازی با اشاره به این که تا زمانی آژانس به شرایط تصمیم گیری نرسیده است فشار سیاسی می تواند آژانس را منحرف کند ابراز امیدواری کرد کشورهای مختلف تحت این فشار مسیرشان را تغییر ندهند و اجازه دهند آژانس کار تخصصی اش را انجام دهد. وی با یادآوری این که آژانس بین المللی انرژی اتمی که همیشه یک سازمان حرفه ای و فنی بوده است محل رقابت سیاسی نباشد ، تصریح کرد: امیدواریم امریکایی ها آژانس و اعضای شورای حکام را تحت فشار قرار ندهند تا موضعگیری سیاسی داشته باشند. باید اجازه داده شود تا آژانس ، مدیریت و خبرگانش براساس واقعیات تصمیم گیری کنند و نتیجه کارشان را اعلام نمایند. وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که فکر می کنید شورای حکام درجلسه 17 شهریور تا چه حد سیاسی عمل خواهد کرد؛ اظهار داشت : به هر صورت سیاست ، واقعیتی است که وجود دارد و هر یک از کشورها تلاش می کنند برای رسیدن به اهدافشان از ابزارهای سیاسی بهره گیرند.
در همین حال تونی بلر ، نخست وزیر انگلیس از جمهوری اسلامی ایران خواست قرارداد الحاقی کنوانسیون انرژی هسته ای را امضاء کند. بلر در نشست ماهانه مطبوعاتی خود همچنین خواستار عدم حمایت ایران از گروههایی شد که وی آنها را تروریست نامید. نخست وزیر انگلیس با بیان این که ما در خصوص ایران دارای سیاست تعامل سازنده هستیم و با آن کشور و رهبران آن در حال مذاکره ایم ، تاکید کرد تا زمانی که ایران این دو کار را انجام ندهد ، روابط ما با ایران در وضعیت بحرانی خواهد ماند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها