چند قصر در فرانسه ، چندین جزیره در منطقه کارائیب ، هواپیماهای جت شخصی، حساب‌های شخصی حاوی 27.1 تریلیون دلار ، صدها اتومبیل آخرین سیستم پورشه و بنز و امثالهم و...
کد خبر: ۲۸۵۸۸۲

مختصری از دارایی‌های اعلام شده متعلق به اعضای لیست 400Forbes است که با این نقدینگی خود می‌توانند هر آنچه را که روی کره زمین اراده کنند، زنگ بزنند پیک موتوری برایشان بیاورد. حالا پیتزا و سالاد فصل با سیب‌زمینی و سس اضافه که جای خود دارد.

کارشناسان مرکز فوربس که همه ساله فهرست ثروتمندترین افراد روی زمین را منتشر می‌کنند، در آخرین بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از اشخاصی که نام آنها در لیست فوربس منتشر شده، بیش از برخی کشورهای دنیا پول دارند و می‌توانند این کشورها را با تمام دارایی‌ها و سرمایه‌هایشان نقدا خریداری نمایند. بدون قسط‌بندی و نیاز به تنظیم دفترچه پرداخت ماهانه اقساط که واقعاً مکافات دارد.

اعلام اموال ما: از آنجا که در مملکت ما کسی اهل این جور دارایی‌هایی نیست؛ مگر چطور بشود و از آنجاتر که مدتی است برخی مسوولان و مدیران اجرایی ما (همچون وزیر سابق ارشاد جناب صفارهرندی و ایضاً رئیس سابق سازمان محیط زیست، سرکارخانم فاطمه واعظ‌جوادی کثّرالله امثالهم) اقدام به شفاف‌سازی اقتصادی و اعلام دارایی‌های خود و تغییرات صورت گرفته در آنها در مدت مسوولیت دولتی خود کرده‌اند؛ فلذا ما نیز به سهم ناچیز خود و در استقبال از این روش حسنه و شیوه مرضیه، همین اول هفته‌ای، فهرست کامل اموال و دارایی‌های صاحب این ستون طنز را که 4 سال آزگار است دارد در این محل، طنز ژورنالیستی می‌نویسد، به طور خلاصه به شرح زیر اعلام می‌داریم. رویمان به دیوار، امیدواریم که با این عمل بتوانیم نقشی هرچند کوچک در پیشبرد سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و کنترل نقدینگی و ثروت در جامعه داشته باشیم. غرض نقشی است کز ما باز ماند. مرض‌ها را نمی‌بینم بقایی....!صورت اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول ما را یادداشت بفرمایید:

1- کاسته شدن از میزان حق‌التحریر به موازات کاهش نرخ تورم در طول 4 سال گذشته. اسنادش موجود است.

2- یک منزل استیجاری در حوالی تهران، بعد از کوره‌های آجرپزی، که سقفش عنقریب بر گونه‌های زمین بوسه خواهد زد. فعلا به قول جد بزرگمان عبید زاکانی، چوب‌های سقفش دارد ذکر می‌گوید. حالا کی به سجود درآید، خدا عالم است.

3- استفاده از اتوبوس تندروBRT به جای اتوبوس‌های بلیت پاره‌کن کندرو؛ علی‌رغم پرهیز از هرگونه تندروی در زندگی. البته مترو هم هست که چون از طرفین فشار می‌دهند و احتمال در رفتن استخوان ترقوه‌مان هست، فلذا گاهی عطایش را به لقایش می‌بخشیم. مگر این که این اختصاص بودجه جدید مجلس به مترو بتواند واگن‌های آن را زیاد کند و ما بتوانیم بدون ترس و لرز سوار آن شویم. همان خط یک که از تجریش شروع می‌شود و آخرش به کهریزک ختم می‌شود.

4- استفاده از کمک‌های کمیته امداد، سازمان بهزیستی و طرح شهید رجایی و جشن گلریزان که سابق بر این کمتر استفاده می‌کردیم و بیشتر صورتمان را به کمک سیلی و برخی کمک‌های جنسی از سوی در و همسایه سرخ نگه می‌داشتیم.

5- فروش کلیه سمت چپ برای تامین بخشی از هزینه‌های راست زندگی، از قبیل تأمین جهیزیه صبیه، پرداخت شهریه داوطلبانه دانشگاه آزاد بچه‌ها، تهیه و تدارک سیسمونی بچه بچه‌ها، پرداخت مهریه طلاق گرفتن عروس، ازدواج مجدد پسر ارشد، و... مواردی دیگر از این دست.

6- بلوتوث‌دار شدن گوشی موبایل نسبت به 4 سال گذشته که فاقد این امکانات لازم بودیم.

7- ضدآفتاب شدن عینکمان که سابقاً این طور نبود، اما چشم پزشکمان مجبورمان کرد که برویم فتوکرومش کنیم. قانعمان کرد که قرطی‌بازی نیست.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها