جام جم آنلاین - دانشمندان می گویند داشتن افکار منفی واقعا می تواند انسان را مستعد بیماری کند. به گزارش BBC به نقل از مطالعه ای که در نشریه پزشکی آکادمی ملی علوم انگلیس به چاپ رسیده بین فعالیت «منفی» مغز با ضعف سیستم ایمنی
کد خبر: ۲۸۵۸۶
بدن رابطه مستقیم وجود دارد.
محققان دانشگاه ویسکانسن - مدیسین درباره افرادی مطالعه کردند که در قسمت مربوط به افکار منفی مغز آنان فعالیت زیادی صورت می گرفت .
کسانی که دارای بالاترین سطوح فعالیت در این قسمت بودند در برابر واکسن آنفلوانزا بدتر واکنش نشان دادند ، دانشمندان از قبل می دانستند که مغز افراد بدبین - افرادی که نسبت به رویدادهای منفی حساستر هستند - در قسمتی به نام غشای قدامی راست مغز فعالیت بیشتری نشان می دهد.
فعالیت بیشتر در غشای قدامی چپ مغز با واکنش های احساس مثبت ارتباط دارد ، دکتر ریچارد دیویدسون ، رهبر این تحقیقات روی 52 فرد 57 تا 60 ساله مطالعه کرد.
از هر یک از آنان خواسته می شد یک رویداد را که باعث شادی بسیار آنان شد ، و یک رویداد را که باعث غم ، ترس یا خشم شان شد به یاد بیاورند.
آنگاه فعالیت الکتریکی این دو قسمت مغز آنان اندازه گیری شد تا معلوم شود کدام یک در دو قسمت چپ یا راست با هر یادآوری فعالتر است .
سپس به هر داوطلب مقدار خاصی واکسن آنفلوانزا تزریق شد ، واکسن ، سیستم ایمنی بدن را وادار به ترشح موادی می کند تا در صورت بروز عفونت واقعی از آن دفاع کند.
در طول 6 ماه بعد خون 52 داوطلب آزمایش شد تا میزان پادتن موجود در آن اندازه گیری شود ، کسانی که قسمت راست غشای مغزی شان بیشترین فعالیت را نشان داده بود بدترین واکنش دفاعی را داشتند.
عکس قضیه در مورد کسانی صدق می کرد که حداکثر فعالیت در غشای قدامی چپ مغزشان رخ داده بود یعنی قسمتی که به واکنش های شاد مربوط می شد.
دکتر دیویدسون می گوید: احساسات نقش مهمی در تنظیم کار قسمت هایی از بدن که بر سلامت ما تاثیر می گذارند دارند ، ما برای درک ساز و کارهایی که مغز به وسیله آنها روی بدن تاثیر می گذارد به مطالعه مغز پرداخته ایم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها