رهبران کره‌جنوبی و ژاپن تاکید کردند که کمک‌های خود به کره‌شمالی را تنها در صورت خلع سلاح کامل هسته‌ای این کشور از سر می‌گیرند.
کد خبر: ۲۸۵۸۵۵

به گزارش آسوشیتدپرس، لی میونگ باک، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و یوکیو هاتویاما، نخست‌وزیر جدید ژاپن در نشستی در سئول تاکید کردند که‌ نمی‌خواهند اشتباهات گذشته در مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی را تکرار کنند.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی پس از دیدار با نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد این دو کشور خواهان توافقی هستند که براساس آن کره‌شمالی در یک مرحله خلع سلاح شود.

وی در کنفرانس خبری مشترکی با نخست وزیر ژاپن تاکید کرد:بر لزوم دستیابی به راه‌حلی جامع و اساسی برای مسئله هسته‌ای کره‌شمالی و همچنین همکاری نزدیک با یکدیگر به منظور پیدا کردن راهی برای حل‌و فصل این مسئله در یک مرحله، به توافق رسیدیم.
 
هاتویاما نیز در این کنفرانس تاکید کرد:‌ تا زمانی که تغییراتی ملموس در عملکرد کره‌شمالی مشاهده نشود ما باید از ارایه کمک‌های اقتصادی به این کشور خودداری کنیم.

قرار است باک و هاتویاما روز شنبه به چین سفر کنند تا با ون جیابائو، نخست‌وزیر چین در مورد مسایل امنیتی و اقتصادی منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کنند.

ایلنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها