فرمانده پلیس ‌راه کشور خبر داد:

توقیف 432 هزار دستگاه خودرو رانندگان متخلف

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به برخورد بدون اغماض ماموران پلیس ‌راه با رانندگان پرخطر در جاده‌های کشور گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 432 هزار و 21 دستگاه خودرو متخلف در جاده‌های کشور توقیف شدند.
کد خبر: ۲۸۵۸۲۹

به گزارش ایسنا، سرهنگ علیرضا اسماعیلی افزود: با توجه به اینکه رانندگان پرخطر در جاده‌های کشور تهدید جدی برای رانندگان قانونمند به حساب می‌آیند و غالبا تخلفات آنان، منجر به حوادث جبران‌ناپذیری برای سایر هموطنان می‌شود، لذا با تخلفات رانندگان پرخطر به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بر سرعت از سال 86 در دستورکار پلیس‌راه کشور قرار گرفته است، گفت: عامل سرعت به عنوان موثرترین عامل تشدید صدمات و تلفات ناشی از تصادفات در دنیا شناخته شده است لذا سیاست پلیس‌راه کشور به منظور کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت ثابت و سیار در جاده‌های کشور و همچنین استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در محورهای مهم کشور به خصوص محور تهران - مشهد و سایر محورهای پرتردد کشور است.

فرمانده پلیس‌راه کشور به قوانین برخورد با تخلفات رانندگی اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، خودرو رانندگان پرخطر که مرتکب تخلفاتی چون حرکات نمایشی با خودروها مانند دور زدن در جا، لایی کشی و حرکت آکروباتیک، در سطح ‌راه‌ها و جاده‌ها شوند علاوه بر اعمال قانون یعنی جریمه 350 هزار ریالی به مدت یک هفته توقیف می‌شود.

وی از توقیف 432 هزار و 21 دستگاه خودرو رانندگان پرخطر در 6 ماهه اول سال جاری خبر داد و تصریح کرد: به کلیه ماموران پلیس‌راه در جاده‌های کشور ابلاغ شده است که به موجب قانون، با تخلفات مخاطره آمیز رانندگان پرخطر که تهدید جدی برای سایر هموطنان قانونمند است بدون اغماض برخورد و ضمن اعمال قانون، نسبت به توقیف خودرو آنان در پارکینگ اقدام کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور در پایان با اشاره به اینکه مدیریت بر سرعت در جاده‌های کشور استمرار خواهد داشت به رانندگان پرخطر هشدار داد: اینگونه رانندگان جهت ایمنی خود و سایر هموطنان باید از ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز جدا پرهیز کنند در غیر این صورت ماموران پلیس‌راه مستقر در جاده‌ها از ادامه حرکت آنان جلوگیری خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها