ضرغامی‌ در اختتامیه سومین مجمع اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی‌ عنوان کرد

ضرورت ایجاد مرکزیت خبری در رسانه‌های اسلا‌می

گروه رسانه: از 40 شبکه رادیو و تلویزیونی برتر اسلامی ‌با حضور رئیس سازمان صدا و سیما تقدیر شد. رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم به اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی‌ پیشنهاد کرد با گسترش همکاری‌ها در حوزه اطلاع رسانی و تأسیس خبرگزاری بین‌المللی بر امپریالیسم گسترده خبری در جهان فائق آیند. عزت‌الله ضرغامی‌ که در مراسم سومین اجلاس مجمع عمومی‌اتحادیه رادیو و تلویزیو ن‌های اسلامی‌ و در جمع مدیران موسسات، شرکت‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ‌سخن می‌گفت، به آنها پیشنهاد کرد با گسترش و تعمیق همکاری‌ها در عرصه اطلاع رسانی و خبر برامپریالیسم خبری غرب، سانسور و روش‌های سوء بهره‌گیری از اطلاعات که به منظور اقناع مخاطبان رسانه با اهداف سیاسی صورت می‌گیرد، فائق آیند.
کد خبر: ۲۸۵۷۷۱

وی ‌نحوه انعکاس حوادث پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های غربی را از مصادیق سانسور خبری غرب برشمرد و گفت: رسانه‌های جهان پس از انتخابات با شکوه جمهوری اسلامی‌ ایران کوشیدند با بازتاب گسترده برخی حوادث همچون شعارهای گروهی قلیل در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس، چنین نشان دهند که مردم ایران دست از آرمان‌های قدس شریف کشیده‌اند و در این میان طنین یکصدا و شعار آزادیخواهی قدس از زبان میلیون‌ها نفر از راهپیمایان در سراسر ایران و جهان بود که در رسانه‌های امپریالیستی و استکباری شنیده نشد و این چیزی جز سانسور خبری نیست.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: از این رو نیاز به تاسیس خبرگزاری بین‌المللی از سوی اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ‌ضروری است تا با اطلاع‌رسانی عادلانه، شفاف و پیوسته، جریان خبری علیه کشورهای اسلامی‌کنترل شود، چرا که اینک دوران امپراتوری و منولوگ گویی پایان گرفته و عرصه جریان‌سازی خبری فعال است.

ضرغامی ‌همچنین استفاده رسانه‌های اسلامی ‌از تولیدات یکدیگر را مایه رونق فعالیت‌ها، ذائقه‌سازی براساس فرهنگ اسلامی ‌و تشویق دست‌اندرکاران این رسانه‌ها دانست و گفت: مهم‌ترین مزیت نسبی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی‌ در میان دیگر اتحادیه‌های جهانی، اسلامی ‌بودن آن است. وی‌گفت: ویژگی اسلامی ‌بودن این اتحادیه مایه وحدت اعضاست و زمینه رقابت حرفه‌ای و هم‌افزایی در حوزه رسانه را در مقابل تخریب و درگیری که در بسیاری از اتحادیه‌های بین‌المللی مشهود است، فراهم می‌کند.

رئیس رسانه ملی همچنین قرآن کریم را به عنوان منبع تولیدات رسانه‌ای با بیان هنری، از برکات رسانه‌های اسلامی ‌دانست و گفت: بی‌شک خداوند خود تضمین‌کننده و برکت‌دهنده فعالیت هنرمندان و تولیدات آنها، در حوزه قصص قرآنی است و آنان را که برای اسلام، ترویج احکام آن و معارف حقه الهی پای در عرصه رسانه نهاده‌اند، یاری می‌کند.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین در حاشیه این اجلا‌س درباره این که چرا رادیو و تلویزیون ایران متولی اصلی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی نبوده است، گفت: صدا و سیما همکاری خوبی با دبیرخانه و حجت‌الاسلام کریمیان دبیر کل اجلاس داشت. در واقع خیلی اهمیت ندارد که صدا وسیما در راس همه نشست‌ها باشد. همچنین در مراسم اختتامیه سومین مجمع اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، برگزیدگان سومین جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیونی کشورهای مسلمان معرفی شدند که برنامه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران همچون داوطلب مرگ، کودک و اشغالگر، o مثبت و ستاره سهیل در بخش تلویزیون و بوستان معرفت و زمان سسی در بخش رادیو جوایزی را به خود اختصاص دادند.

ضرغامی: در حال تدوین برنامه‌ها برای 5 ساله دوم هستیم

ضرغامی در حاشیه مراسم سومین اجلاس مجمع عمومی‌اتحادیه رادیو و تلویزیو ن‌های اسلامی در جمع خبرنگاران با تکذیب شروطی که برای ابقای وی در سمت ریاست سازمان صدا و سیما مطرح شده است، از نشست 3 روزه خود با معاونان سازمان برای جمع‌بندی نهایی رویکردها و اقدام‌ها برای 5 سال دوم خبر داد. به گزارش مهر، رئیس سازمان صدا و سیما درباره ابقای خود در سمت ریاست رسانه ملی گفت: این تصمیم‌ با رهبر معظم انقلاب اسلامی است. به نظرم اگر برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعه‌ها از حدی فراتر برود، به نوعی دخالت در جایگاهی است که در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند.

وی با تکذیب شروطی که برای ابقای او مطرح شده است،‌ افزود: هیچ شرطی با کسی گذاشته نشده است. مسیر حرکت سازمان صدا و سیما براساس افق رسانه و عملکرد 5 سال گذشته است و با شرایط جدید در حال جمع‌بندی هستیم. رئیس سازمان صدا و سیما گفت: خوشبختانه در 2 ماه گذشته معاونت‌های مختلف سازمان بر مبنای چارچوب‌های جدید و راهبردهای 5 سال آینده توجیه شدند و برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند. افق کار معاونت‌ها که در عرصه‌های مختلف صدا و سیما را راهبری می‌کنند، آماده شده است. ضرغامی یادآور شد: بزودی نشست 3 روزه با حضور معاونان برای جمع‌بندی نهایی رویکردها، راهکارها و اقدام‌هایی که براساس استراتژی‌های امروز برای 5 سال دوم تعیین شده، برگزار می‌شود. این جمع‌بندی نهایی مبنای فعالیت 5 سال آینده صدا و سیما خواهد بود. نگاه ما نیز به حوزه معاونت برون‌مرزی متفاوت می‌شود، چون تحولات جهانی گسترده بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها