رئیس‌جمهور اسبق آمریکا مدعی شد محصول بادام زمینی این کشور در سراسر دنیا با نام او شناخته می‌شود. جیمی کارتر در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته است: «من از 5 سالگی مشغول کاشت، داشت و برداشت بادام زمینی بوده‌ام و علاوه بر فعالیت سیاسی، موفق شده‌ام این محصول را به عنوان شاخصه اقتصادی جنوب غربی جورجیا به دنیا معرفی کنم. اصلا ایالت جورجیا با نام مزرعه‌های من، بادام‌زمینی‌ها و خودم شناخته شده است.»
کد خبر: ۲۸۵۶۶۸

به‌دلیل گرفتاری‌های اجرایی، فرصت چندانی برای موسیقی ندارم، اما در ماشین به موسیقی گوش می‌دهم. اغلب مردم به سینما علاقه‌مندند، اما از آنجا که بنده در سال‌های بعد از انقلاب درگیر کارهای اجرایی بوده‌ام، کمتر فرصت کرده‌ام به سینما بروم. اینها گفته‌های وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای حسینی است که به خبرنگار فارس گفته است.

 بهرام بیضایی بعد از منتفی شدن اجرای 2 نمایشنامه‌ پیشنهادی‌اش، انتخاب متن برای اجرا در سال جاری را به عهده مرکز هنرهای نمایشی گذاشت. بیضایی به ایسنا گفته: «در آخرین گفتگویی که با مرکز هنرهای نمایشی داشتم، به آنها گفتم از میان آثار چاپ شده‌ام نمایشنامه‌ای را که امکان اجرا دارد، انتخاب کنند و همچنان منتظر پاسخ آنها هستم.»

 131هزار ایرانی گاز گرفته شدند، البته نه از نوع لوله‌کشی‌اش! رئیس اداره بیماری‌های مشترک مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به مهر گفته: «سال گذشته حدود 131 هزار نفر توسط حیوانات مشکوک به ‌هاری در کشور گزیده شدند که همگی آنها تحت درمان با واکسن و سرم ضدهاری قرار گرفتند.» دکتر محمدرضا شیرزادی گفته است: «بیشترین موارد حیوان‌گزیدگی در استان گلستان و بیشترین موارد ‌هاری در استان کرمان بوده است.»

 آخرین سخنرانی‌های مدیران دولت نهم برای سپردن جایگاهشان به مدیر بعدی، همیشه شامل حرف‌های نگفته مدیران قبلی است. «دوران 4 ساله‌ای که سپری شد دوران برجسته شدن‌سینمای ملی بود./ سینما برای عموم جامعه است/ نزدیک به 50 درصد سالن‌های سینمای کشور نوسازی و مدرن شدند/60 دفتر انجمن سینمای جوان درکشور فعال شدند/ طرح اکران همزمان در این دوره انجام شد» اینها گفته‌های محمد رضا جعفری جلوه در آخرین سخنرانی خود قبل از سپردن صندلی‌اش به جواد شمقدری بود.

 فارس: حمید بهبهانی، وزیر راه و ترابری، در مراسم افتتاح دومین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر مهندسی راه‌آهن گفته است: من دانشجوی اولین دوره دانشگاه علم و صنعت هستم و فکر می‌کنم تاریخچه این صنعت را هیچ‌کس به غیر از من نمی‌داند. در آن زمان، سرانه دانشجو در دانشکده صنعتی شریف 90 هزار تومان بود و دانشجویان علم و صنعت تنها 12 هزار تومان سرانه می‌گرفتند که با کمک سعیدی‌کیا و رایزنی با کشورهای دیگر، سعی کردیم با بورسیه کردن دانشجویان، نیروی انسانی متخصص را برای صنعت راه‌آهن تربیت کنیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها