ارومیه - خبرنگار جام‌جم: کنگره بین‌المللی شمس تبریزی عارف نامی ایران زمین در یونسکو برگزار می‌شود. مدیرعامل بنیاد شمس تبریزی گفت: برای معرفی این شخصیت والای عرفانی هماهنگی‌های لازم با بنیاد جهانی مولانا صورت گرفته تا بزودی این کنگره در سازمان فرهنگی یونسکو برگزار شود.
کد خبر: ۲۸۵۶۳۴

دکتر حجت‌الله ایوبی همچنین با اشاره به وجود عزم ملی برای ثبت جهانی این عارف وارسته ایرانی تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اعضای سازمان اکو و خانه مولانا در افغانستان طرحی در دست بررسی است تا شمس تبریزی به عنوان چهره‌ای بین‌المللی در جهان مطرح شود.

وی با تاکید بر ضرورت احداث بارگاهی درخور شان برای شمس تبریزی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف هم اکنون 4000 مترمربع برای ساخت این بارگاه افزوده شده است و بزودی طرح ساخت یادمان بارگاه شمس تبریزی با استفاده از دیدگاه‌های معماران برجسته جهان به فراخوان گذاشته خواهد شد.

این در حالیست که 8 مهرماه همزمان با روز مولانا همایش بزرگ شمس و مولانا شناسی در خوی برگزار شد و در آن بیش از یکصد نفر از اندیشمندان، مورخان و شمس و مولاناشناسان کشور درخصوص شخصیت والای عرفانی شمس و مولانا به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی و تور ملی دوچرخه‌سواری از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت مولاناست که استقبال چشمگیر هموطنان و دوستداران این عارف نامی رادر پی داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها