با ساخت «شهر بیدار» صورت گرفت

ماه محرم؛ دستمایه یک سریال تازه

گروه رسانه: حضور پررنگ مردم در مراسم عزاداری ماه محرم دستمایه ساخت یک سریال تازه به نام «شهر بیدار» شده است. این سریال که در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای آماده می‌شود، می‌کوشد گوشه‌ای از آیین‌های سنتی مردم را در ماه محرم به تصویر بکشد. این سریال را حمید بیگلی کارگردانی کرده و در حال حاضر، تدوین آخرین قسمت‌های این اثر از سوی حمید بیگلی و حسین مشک‌آبادیان در حال انجام است.
کد خبر: ۲۸۵۵۸۹

حسین خانی‌بیک، فاطمه طاهری، وحیده بخشی، عسل ارباب‌زاده، سعید نوراللهی، محمد فیلی، بهرام علیان، محسن خرمدره، رامین کبریتی، اصغر داداشی، ولی فروتن، غلامرضا اوصانلو، مشهود ابراهیمخانی، صفر علی کریمی، گلشن پیرخانقاه همراه بازیگرانی از سینما و تلویزیون ترکیه همچون الهامی آدسل، عدنان زمان، ارول کاران و عثمان کاراهان در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

3 قسمت از حوادث این سریال در کشور آلمان می‌گذرد که گروه تولید پس از بررسی امکان تصویربرداری در کشورهای مختلف در نهایت کشور ترکیه را برای تصویربرداری مناسب تشخیص داد.کار تصویربرداری قسمت‌های داخلی این اثر در سال 87 انجام شد و کار تصویربرداری در خارج از کشور به مدت 3 ماه در نیمه اول سال 88 انجام گرفت.

همچنان که آمد، ماجراهای شهر بیدار در محرم اتفاق می‌افتد. همه ساله در محرم و شب تاسوعا مسلمانان شاهد عزاداری منحصر به فرد مردم زنجان و دسته عزاداری چند صد هزار نفری حسینیه اعظم زنجان هستند. همین امر دستمایه داستانی است برای تحقیق 2 دانشجو که از طرف یک موسسه آلمانی عازم زنجان می‌شوند، حضور این دو دانشجو (که یکی از آنها آلمانی و دیگری ایرانی است)‌ در ایران ماجراهایی را به وجود می‌آورد که آنها را در وضعیت تازه‌ای قرار می‌دهد.

«شهر بیدار» به تهیه‌کنندگی حسن دهقان در صدا و سیمای مرکز زنجان (شبکه اشراق)‌ آماده می‌شود به احتمال زیاد از یکی از شبکه‌های سراسری نیز پخش خواهد شد.

در ساخت این سریال؛ عادل زلفی باهر، جواد موسوی (تصویربرداران)‌، حسن دهقان (آهنگساز)‌، داریوش صفری (صدابردار)‌، معصومه شیخی (طراح صحنه)‌، خسرو ابراهیمی (دستیار کارگردان)‌ و محمدولی فروتن (دستیار تهیه)‌ همکاری کرده‌اند.

ظاهرا در حال حاضر کار دوبله قسمت‌های خارجی این اثر از سوی فاطمه شعشعانی در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها