یک روزنامه فرانسوی در ارزیابی سفر پادشاه عربستان به سوریه نوشت: این سفر اختلافات و کشمکش‌های موجود در خاورمیانه را کاهش خواهد داد.
کد خبر: ۲۸۵۵۳۱

به گزارش فارس، روزنامه فرانسوی فیگارو امروز پنجشنبه در گزارشی نوشت: پس از سال‌ها سردی روابط میان عربستان و سوریه، سفر "ملک عبدالله بن عبدالعزیز " به دمشق احتمالا اختلافات و کشمکش‌های موجود خاورمیانه را کاهش خواهد داد.

ملک عبدالله که هیئت بلندپایه وزارتی وی را در این سفر همراهی می‌کرد، عصر روز گذشته از سوی "بشار اسد " رئیس‌جمهور سوریه مورد استقبال قرار گرفت.

فیگارو افزود: این سفر که از چندین ماه پیش مورد انتظار بوده است، نشانه پایان تیرگی روابط میان این دو مقام بلندپایه عرب است. در پی کشته شدن "رفیق حریری " نخست‌وزیر سابق لبنان در فوریه 2005 در بیروت، روابط دمشق و ریاض دچار تیرگی شد چرا که عربستان مدعی بود که سوریه در ترور رفیق حریری دست داشته است.

سفر ملک عبدالله به دمشق در حالی صورت گرفت که "هنری گاینو " مشاور ویژه رئیس جمهور فرانسه پیش از این سفر بر اهمیت دیدار پادشاه عربستان و رئیس جمهور سوریه برای صلح در منطقه و لبنان تاکید کرده و نقش دو کشور را برای دستیابی طرف‌های مختلف لبنانی به توافق مهم ارزیابی کرده بود.

ملک عبدالله دیروز در سفری دو روزه از سوریه وارد دمشق شد.

این نخستین سفر ملک عبدالله به سوریه از زمان تصدی پست پادشاهی عربستان بعد از مرگ برادرش است.

دیدارهای دو طرف در دمشق با محوریت مناسبات دوجانبه، اوضاع منطقه‌ای بویژه اوضاع لبنان و روند سازش در خاورمیانه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها