کد خبر: ۲۸۵۵۰۱

رنگ

رنگ اثر عمیق و موثری بر ذهن شما دارد. حتی نگاه کردن به رنگ‌ها احساسات متفاوتی را در ما ایجاد می‌کند، بنابراین در انتخاب رنگ برای اتاق خوابتان حساس باشید.

قرمز رنگ عاشقانه و رویایی است. استفاده از روتختی یا کوسن‌های قرمز در اتاق خواب به ایجاد محیط عاشقانه کمک می‌کند. البته اگر انسان عصبی مزاجی هستید از رنگ قرمز دوری کنید چون علاوه بر عشق، قرمز تحریک کننده عصبانیت نیز هست.

سبز و آبی، رنگ‌های خودمانی و ارامش بخشی هستند و در اتاق خواب ایجاد حس راحتی می‌کنند.

رنگ‌هایی که چندان مناسب یک اتاق خواب رمانتیک نیستند عبارتند از: سفید، خاکستری، صورتی و زرد. البته استفاده از انها در بعضی وسایل موردی ندارد اما به عنوان رنگ اصلی ایده جالبی نیست. سفید و خاکستری رنگ‌های بسیار ساده‌ای هستند و نوعی احساس خلسه و بی حالی ایجاد می‌کنند رنگ زرد به مقدار زیاد، چشم را اذیت کرده و حس عصبانیت را برمی‌انگیزد.

نورپردازی

نورپردازی یک راه سریع برای ایجاد احساسات در یک اتاق است. نورپردازی‌های درخشان و روشن اتاق را شاداب کرده و در فرد احساس شور و شادی ایجاد می‌کند.

می‌توانید از آباژورها و چراغ‌های تزیینی به رنگ‌های مختلف در اتاق استفاده کنید و بهترین گزینه رنگ‌های قرمز و صورتی است. دقت کنید که نور سبز یا آبی اثر جالبی ندارد و حالت بیماری را القا می‌کند. در صورت تمایل به استفاده از این رنگ‌ها سعی کنید آنها را در کنار مجموعه ای از رنگ‌های دیگر به کار ببرید. استفاده از شمع‌های رنگی و معطر نیز ایده خوبی است.

دکوراسیون

برای ایجاد یک اتاق خواب رمانتیک در انتخاب وسایل دقت کنید. تمام وسایل انتخابی باید زیبا و جذاب باشند.

استفاده از بعضی آثار هنری اتاق عاشقانه‌ای را ایجاد خواهد کرد. دیدن مناظر طبیعی و یا پرتره‌ها و تصویرهای از جذاب یا مجسمه‌های خوش فرم احساس خوبی را ایجاد خواهد کرد. از مناظر تخیلی و ناخوشایند بپرهیزید.

مبلمان

مهم‌ترین وسیله در اتاق خواب همان تخت خواب است. در یک اتاق خواب رمانتیک نقش این وسیله مشخص‌تر نیز خواهد بود. تخت باید زیبا و راحت باشد.

به تخت به چشم بوم نقشی نگاه کنید که با کوسن‌ها، ملحفه‌ها و تشک‌ها در حال نقاشی آن هستید. استفاده از پارچه‌های اطلسی یا ابریشمی ‌ایده خوبی خواهد بود.

از تشک‌های کوتاه‌تر استفاده کنید و در اطراف تخت میزهای کوچک زیبا بگذارید و وسایل بزرگ مانند کمد را چسبیده به دیوار قرار دهید.

منبع: سایت اطلاع‌رسانی خانواده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها