کد خبر: ۲۸۵۵۰۰

اگر کودک چندین نفر را چسبیده به هم و در اندازه‌های طبیعی و خود را کوچکتر از همه کشید باید دقت کرد که شاید در خانواده به دلیل کوچک بودن، کم‌اهمیت نیز هست. کودک گاهی در بدترین جای کادر یا دور از کادر، شخص یا چیزی را قرار می‌دهد که به معنای احساسات منفی نسبت به فرد یا شیء است. گاهی یک فرد را بین 2 نفر دیگر می‌کشد مثلا خود را بین پدر و مادر می‌کشد، زیرا نیاز به حمایت دارد و گاهی یکی از افراد خانواده را نمی‌کشد که نشانه عدم دریافت محبت از ناحیه آن فرد است. ایجاد مشابهت در رنگ لباس بین کودک و شخص دیگر در نقاشی نشانه علاقه، محبت و تمایل شخص مورد توجه کودک می‌باشد.

محتوایی که کودک آن را صریح نشان می‌دهد مثلا فرد یا افرادی را کشیده و روی آن نوشته دوستت دارم یا بالای آن قلب کشیده یا به وسیله یک پل بین پدر و مادر را به هم ربط داده است و گاهی نیز خود کودک نقاشی را توضیح می‌دهد؛ مثلا می‌گوید این عمه‌جون است.

نمادهای مهم نقاشی کودکان

خورشید: علامت نفوذ پدر در خانواده است و اگر تیره کشیده شود نشانه غم از پدر است.

خانه:‌ علامت مادر کل خانواده است. هرچه بزرگ‌تر و جزیی‌تر و زیباتر باشد نشانه تمایل به گرفتن کل حجم قلب مادر است.

ماه:‌ علامت غم است.

باران: علامت افسردگی است.

چیزهای تیز یا خطرناک نشانه پرخاشگری منفعل یا ابراز شده است.

درخت: نشانه خود کودک است. اگر زخم روی درخت باشد نشانه ضربه عاطفی است، اگر ریشه را تولد کودک فرض کنیم و روی تنه درخت جای زخم را با سن کودک تطبیق دهیم نشانه همان سنی است که کودک آن ضربه عاطفی را خورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها