پیشرفته ترین تصفیه خانه خاورمیانه و یک واحد از شش واحد بزرگترین طرح زیست محیطی کشور صبح امروز پنج شنبه با حضور رئیس جمهور دکتر محمود احمدی نژاد در جنوب تهران به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۸۵۴۷۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانى دولت با بهره‌برداری از این تصفیه‌ خانه گام مهمی در تکمیل تاسیسات مورد نیاز طرح جمع‌آوری، دفع و تصفیه فاضلاب شهر تهران برداشته می شود.

این تصفیه خانه فاضلاب در مجموع برای هشت واحد و هر واحد با ظرفیت 525 هزار نفر طراحی شده و در زمان حاضر شش واحد آن در دست ساخت است.

برای اجرای مرحله اول با شبکه های جمع آوری و خطوط انتقال 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

چهار واحد از این تصفیه‌خانه بزرگ با اعتبار 145 میلیون دلاری دریافتی از بانک جهانی احداث می‌شود و در زمان حاضر نیز یک واحد از چهار واحد تحت اعتبار بانک جهانی به مرحله بهره‌برداری نهایی رسیده است.

تاکنون برای طرح فاضلاب تهران 750 میلیارد تومان هزینه شده که حدود 140 میلیارد تومان آن با مشارکت بانک جهانی تامین می شود.

طرح فاضلاب تهران که از سال 1382 آغاز شده تا قبل از سال 1384 فقط10 درصد پبشرفت فیزیکی داشته،مرحله اول این طرح طی سالهای 84 تاکنون تکمیل شده است.

این تصفیه خانه فاضلاب شش واحد دارد که سه واحد دیگر آن تا شش ماه دیگر به بهره برداری می رسد و 2 واحد باقیمانده نیز 20 ماه دیگر آماده بهره برداری خواهد شد.

مطالعات طرح فاضلاب تهران از سال 1350 با همکاری بانک جهانی آغاز شده است.

عملیات اجرایی طرح جامع فاضلاب تهران از سال 1383 آغاز شده است و تا افق سال 1410، یازده میلیون نفر از شهروندان تهرانی زیرپوشش خدمات فاضلاب تهران قرار می گیرند.

احمدی نژاد پس از افتتاح مرحله نخست این تصفیه خانه از مراحل و بخش های دیگر پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران و بزرگترین طرح زیست محیطی کشور بازدید کرد.

رئیس جمهور سه سال قبل نیز از کارگاه تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران بازدید کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها