رئیس مجلس شورای اسلامی خدمات نیروی انتظامی در حوادث اخیری که در کشور رخ داد را کم ندانست و گفت: اما مساله‌ای همچون کهریزک ضایعه‌ای بود که در درون این نیرو رخ داد.
کد خبر: ۲۸۵۳۴۶

به گزارش خبرگزاری فارس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که بعدازظهر امروز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در جمع فرماندهان و مسئولان ارشد این نیرو در تالار وزارت کشور سخن می‌گفت ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی این نیرو را سرمایه‌ای عظیم برای کشور برشمرد.

وی با اشاره به اقدامات گسترده این نیرو در تامین امنیت کشور همچون مسائل مربوط به راهنمایی - رانندگی، مبارزه با اشرار و قاچاقچیان و همچنین مبارزه با مواد مخدر افزود: بسیاری از خدماتی که در امنیت کشور موثر است برعهده نیروی انتظامی است.

لاریجانی مساله امنیت را موضوعی حیاتی برای جامعه دانست و خاطرنشان کرد: بدون امنیت هیچ کاری را نمی‌توان در ابعاد فردی و اجتماعی انجام داد به همین منظور است که پیامبر مکرم اسلام(ص) امنیت و سلامت را دو گوهر مجهول برای انسان برشمرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بدون امنیت نمی‌توان امور کشور را سامان داد خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی متذکر شد که شما مامور امنیت کشور هستید و باید این مهم را قدر بدانید.

لاریجانی با بیان اینکه امنیت دارای مولفه‌های ثابت و متغیر است افزود: استراتژی ایجاد امنیت در کشور با شناخت دقیق از شرایط پیرامونی کشور و نیز وضعیت داخلی کشور و جامعه‌مان قابل تحلیل و بررسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه می‌بایست در فضای پیرامونی کشور امنیت داخلی را تعریف کنیم اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان نیروی وسیع و مردمی باید شناختی عمیق از فضای زیست کشور و پیرامون آن داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مسئولان و فرماندهان این نیرو توصیه کرد که باید قدرت آرمانی را در درون نیروهایشان تبیین کنند چرا که نیروی امنیتی بدون دورنمای آرمانی منفعل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پرسنل نیروی انتظامی باید آرمان‌گرا و مسلکی باشند خاطرنشان کرد که این امر احتیاج به سرمایه‌گذاری دارد.

وی ادامه داد: ارتباط نیروی انتظامی با مردم و روش‌های تقویت آن بسیار مهم است چرا که حیات نیروی انتظامی به مردمی بودن ‌آن است و باید مردم امنیتی که نیروی انتظامی برای آنان ایجاد می‌کند را از نزدیک حس کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خود کنترلی و خود اصلاحی را از دیگر خصیصه‌هایی برشمرد که باید نیروی انتظامی آن را در درون خود تقویت کند.

وی به حوادث پس از انتخابات در کشور و اقدامات نیروی انتظامی در آن مقطع اشاره و گفت: در حوادث رخ‌داده پس از انتخابات خدمات نیروی انتظامی کم نبود اما مباحثی مثل کهریزک ضایعه‌ای در درون نیروی انتظامی بود که می‌بایست نیروی انتظامی بحث سیستم خود کنترلی را در درونش جدی بگیرد.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی می‌بایست مدل امنیت را تعریف کند چرا که این امر بسیار مهم و ضروری است همچنان که باید این نیرو ضمن آنکه مقتدر و مهربان است جنبه بازدارندگی از جرم را نیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: با این خصوصیات و تجربیاتی که نیروی انتظامی در این سالیان بدست آورده قطعا می‌تواند نقش مهمی در آرامش بخشی و ایجاد امنیت در کشور داشته باشد.

وی بسیاری از مسائلی را که مردم با آن مواجه هستند از نوع امنیت اجتماعی دانست و گفت: که باید نیروی انتظامی به این مسائل توجه و آگاهی لازم را داشته باشد.

لاریجانی همچنین گفت که فضای مجلس و خانه ملت فضایی مناسب برای همکاری با نیروی انتظامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها